آخرین جزئیات از درگیری لفظی مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان با عضو شورای شهر/ فیلم به صورت مخفیانه و برش خورده گرفته شده است

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: درگیری یا جر و بحثی با عضو شورای شهر وجود نداشته و فیلم منتشر شده در این خصوص به صورت مخفیانه و برش خورده گرفته شده است.

سیلمنبتی مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم درگیری لفظی بین مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان و عضو شورای شهر این استان گفت: درگیری لفظی چندان جدی نبود و این فیلم به صورت مخفیانه از ما گرفته شده است. 

او با اشاره با اینکه مشخص بود که این عضو شورای شهر مشکل خاصی داشته و حالت عادی نبوده و این فیلم به صورت مخفیانه گرفته شده و به صورت برش خورده از درگیری ما در تمامی سایت‌های خارجی منتشر شده است.

منبتی با بیان اینکه اصلا در روستای مسکوتان این استان هیچ سیلی نیامده و واحد مسکونی تخریب نشده است، گفت: فیلم این درگیری و این جر و بحث در حضور معاون فرماندار و بخشدار گرفته شده و در حالت عادی نبوده و از همه مهم‌تر آن است که در این مناطق هیچ سیلی نیامده و هیچ واحد مسکونی تخریب نشده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: این عضو شورای شهر اعتراض داشت که چرا بنیاد مسکن هیچ کاری نکرده و هنوز بعد از گذشت چند سال خانه‌های ما مانده و نوسازی یا مقاوم سازی نشده است.

او گفت: ما از واحد‌های مسکونی که این عضو شورای شهر از آن گله‌مند بود بازدید کردیم و مشخص شد که پیمانکاری که جزء اقوام آن‌ها بوده واحد را به صورت نیمه کاره ساخته و رها کرده است.

منبتی اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده‌اند و بسیاری از تسهیلات مقاوم سازی در بنیاد مسکن و بانک‌ها قرار دارد، اما مردم تمایلی به دریافت وام برای نوسازی ندارند و حتی بسیاری از تسهیلات برگشت می‌خورد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره با ینکه برخی از اهالی تسنن این منطقه به دلیل شبهه‌ناک بودن این تسهیلات تمایلی به دریافت آن‌ها نداشتند، گفت: در همین رابطه تفاهمنامه‌ای با امام جمعه اهل تسنن منعقد کردیم که این تسهیلات هیچ شبهه‌ای ندارد و حتی امام جمعه این منطقه در نماز جمعه اعلام کرد که مردم اهل تسنن برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه مشخص بود که این درگیری از سوی عضو شورای شهر یک سناریوی از پیش تعیین شده بود، افزود: چرا این فیلم به صورت مخفیانه گرفته شده و چرا برش خورده است و این عضو شورای شهر اگر مشکلی برای مقاوم سازی و یا نوسازی واحد‌های مسکونی خود داشته چرا از طریق فیلم اعلام کرده است.

منبتی افزود: در مسکوتان ۱ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۲۸۲ نفر ساکن هستند و ۳۳۳ واحد مسکونی در این منطقه ساخته شده و ۵۵ واحد مسکونی در این مناطق مربوط به پیمانکارانی است که از اقوام این عضو شورای شهر است که واحد‌ها را به صورت نیمه کاره رها کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده هم گفت: حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی در ارزیابی‌های اولیه خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی دیدند که امروز در جلسه هیئت دولت درباره تسهیلات تعلق گرفته به این مناطق تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار