کمبود بودجه برای مدیریت پسماند در اهواز غیرقابل توجیه است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز گفت: کمبود بودجه برای مدیریت پسماند در شهرداری غیرقابل توجیه است و بودجه را صرف هزینه‌های خارج از شرح وظایفش می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مجید صالحی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز روز یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان اهواز در سرسرای اجتماعات فرمانداری، درخصوص نبود بودجه کافی برای مدیریت پسماند و اجرای طرح ساماندهی زباله‌گرد‌ها و سگ‌های بدون صاحب از سوی شهرداری گفت: کمبود بودجه در این زمینه قابل توجیه نیست، چراکه اطلاع داریم که شهرداری برای اقداماتی که در شرح وظایفش نیست، چه هزینه‌هایی انجام می‌دهد، اما نمی‌خواهیم آن‌ها را اعلام کنیم.

او با بیان اینکه عملکرد شهرداری اهواز در زمینه پسماند رضایت بخش نیست، اظهار داشت: توجیهات شهرداری برای ساماندهی نشدن زباله‌گرد‌ها و سگ‌های بدون صاحب غیرقابل قبول است.

صالحی تصریح کرد: تردد زباله‌گرد‌ها در خیابان‌های اهواز و انتشار زباله‌ها در معابر باعث نارضایتی شهروندان و اعتراضات بسیار آن‌ها شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: با وجود فعالیت سایت زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در اهواز و صرف هزینه بسیار، اما ساماندهی هنوز انجام نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز همچنین عرضه قلیان در سطح شهر و پارک‌ها را نشانه ضعف آشکار شهرداری اهواز دانست و افزود: متولی اصلی جلوگیری از عرضه قلیان در پارک‌ها شخص شهردار است که در هیچگاه در جلسات شورای سلامت شرکت نمی‌کند.

سید مجید صالحی با اشاره به غیبت شهردار و معاونان وی در جلسات فرمانداری، بیان کرد: تذکر رسمی از سوی دبیرخانه شورای سلامت به شهردار اهواز داده می‌شود.

ادامه طرح تفکیک زباله در گرو همکاری نیروی انتظامی

غید ابراهیمی قائم مقام مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: کمبود اعتبار مانع اجرای طرح‌ها در شهرداری است.

او به آغاز طرح تفکیک از مبداء پسماند‌ها از روز چهارشنبه گذشته در اهواز اشاره و اظهار کرد: ادامه این طرح نیاز به حمایت نیروی انتظامی دارد.

ابراهیمی درباره دلیل تاخیر در ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در اهواز بیان داشت: به دلیل در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم، قرار شد اجرای این طرح به پس از انتخابات موکول شود.

تصویب بازداشت عرضه کنندگان قلیان

دانیال سبزعلی‌زاده نماینده اجرائیات شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: اجرای طرح جمع‌آوری قلیان در اهواز و بازداشت عرضه کنندگان و توقیف خودرو‌ها در مراجع قضایی مصوب شده است.

او با اشاره به طرح جمع‌آوری ۶ هزار و ۲۰۰ قلیان در پارسال در اهواز افزود: اگر چه در زمان جمع‌آوری قلیان‌ها ۱۵ نفر از عرضه‌کنندگان جلب و ۳ نفر نیز به زندان افتادند، اما برخی از ماموران اجراییات در جریان این طرح مورد شرب و شتم قرار گرفتند.

سبزعلی زاده با اشاره به مقاومت عرضه کنندگان قلیان در مقابل ماموران اجراییات شهرداری، بیان داشت: آن‌ها که شهرداری را متهم به کم کاری می‌کنند تاکنون در صحنه نبوده و از نزدیک شاهد برخورد با عرضه کنندگان نبوده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: عرضه کنندگان قلیان ماهانه ۳۰۰ میلیون ریال درآمد دارند و بیشتر در حاشیه شهر ساکن هستند که به شدت با ماموران شهرداری درگیر می‌شوند.

سایت سگ‌های بدون صاحب راه‌اندازی شده است

منصور موسوی‌نسب رئیس دامپزشکی اهواز با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر باید کنترل شود، گفت: سایت سگ‌های بدون صاحب راه‌اندازی شده، اما مسئولان به دلیل مخالفت سمن‌ها و انتشار اخبار آن محافظه کار شده‌اند.

او اظهار داشت: برخی‌ها ما را با ترکیه مقایسه می‌کنند، در حالیکه در ترکیه سگ و گربه عضوی از شهر هستند؛ سمن‌های فعال در زمینه حقوق حیوانات باید بپذیرند که نمی‌توانیم سگ‌ها را در سطح شهر بپذیریم، حتی اگر آن‌ها را واکسن بزنیم بازهم امکان جلوگیری از انتقال بیماری نیست.

موسوی نسب بیان کرد: فصل‌الخطاب باید قانون باشد و در قانون تکلیف سگ‌های بدون صاحب و بیمار مشخص است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار