رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:

۱۲ آبشخور جدید دامی در مراتع سمنان راه‌اندازی شد

معصومه منظمی از راه‌اندازی ۱۲ آبشخور جدید دامی در مراتع شهرستان سمنان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها مدیریت مراتع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه ۱۲ آبشخور جدید دامی در مراتع شهرستان سمنان راه‌اندازی شد،گفت : مدیریت بهینه مراتع، حفظ تعادل مراتع و دام و توزیع متوازن دام‌ها در مراتع در زمان نیاز دام به آب از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

او بابیان اینکه اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است، افزود: این طرح علاوه بر سیراب کردن به موقع دام‌ها با آب سالم و بهداشتی، نقش مهمی در کاهش تخریب پوشش گیاهی به‌واسطه چرای بیش از اندازه دارد و دام‌ها برای رسیدن به آب مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی در مراتع نمی‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه هر قدر دام در منطقه چراگاه کمتر حرکت داده شود، انرژی کمتری نیز از دست می‌دهد، ابراز داشت: بنابراین هدر رفتن انرژی کمتر و رسیدن زودتر دام به وزن ایده آل از دیگر مزایای اجرای طرح آبشخور در مراتع این شهرستان است.

منظمی در ادامه تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح، دامداران همواره در فصول گرم سال با مشکلات عدیده‌ای نظیر بیماری و تلفات دام‌ها به واسطه نرسیدن آب کافی و به موقع مواجه بودند.

او افزود: اکنون در چراگاه‌های مختلف منطقه مکان‌یابی مناسبی برای تعبیه آبشخور دام وجود دارد و چوپانان به راحتی می‌توانند گله‌های خود را در این مکان‌ها سیراب کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.