کشف ۱۵۱۲ اصله چوب آلات قاچاق جنگلی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک هزار و ۵۱۲ اصله چوب آلات قاچاق جنگلی در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۱۲ اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی،۱۲ هزار ۳۶۰ کیلوگرم زغال و ۱۶۰۰ کیلوگرم خاک پیت و سه هزار و ۲۲۴ کیلوگرم محصولات فرعی از قاچاقجیان کشف و ضبط شده است.

او از بکارگیری ۲ دستگاه پهباد برای حفاظت و کنترل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با افرادی که اقدام به تخریب مراتع کنند برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح تنفس و صیانت از جنگل‌ها میزان قطع درختان در این استان را کاهش داد، افزود: اردبیل در زمره اولین استان‌های کشور است که طرح تنفس و صیانت از جنگل‌ها را اجرا کرده و منابع اعتباری آن هم تامین شده است.

هدایت بیان‌کرد: امسال در منطقه جنگلی فندقلو نمین که ۵۰ هکتار جنگل بکر و بی‌نظیر تحت حفاظت وجود دارد کوچک‌ترین قطع درخت و تخریبی اتفاق نیفتاده است.

او مساحت جنگل‌های این استان را ۶۹ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: هر سال به منظور هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از حریق و آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه تخریب در جنگل‌ها و مراتع مانور اطفا حریق با حضور مسوولان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان در منطه جنگلی فندقلو برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهاد‌های مربوطه الزامی است، افزود: امسال علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع همزمان سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

هدایت گفت: همانند سال‌های گذشته اجازه تخریب مراتع به سود جویان داده نشده و ماموران یگان حفاظت بصورت شبانه‌روزی در حفظ و نگهداری بخصوص جلوگیری از تخریب مراتع آمادگی کامل دارند.

او درباره جلوگیری از قاچاق چوب نیز افزود: ماموران یگان حفاظت همواره برای جلوگیری از قاچاق چوب‌آلات و زغال به صورت شبانه‌روزی در مسیر‌های قاچاق آماده حفاظت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.