اسکان بیش از ۱۱ هزار سیل زده سیستان و بلوچستان در چادر‌های هلال احمر /مناطق سیل زده به شرایط عادی نزدیک می‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۱ تا ۳۰ دیماه ۱۱۹۸۸ نفر در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شده اند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: در پی سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان ۹۳۳ روستا در ۱۵ شهرستان دچار آسیب شده اند که توسط ۴۴۶۹ نفر امدادگر در قالب ۹۴۰ تیم عملیاتی به همراه ۷۳۹ خودرو خدمات امدادی به ۹۱۹۷۴ نفر آسیب دیده در سطح استان ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: از ۲۱ تا ۳۰ دیماه ۱۱۹۸۸ نفر آسیب دیده در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شده اند.

او اعلام کرد از ابتدای سیل تعداد ۲۵۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۵۱۳۴ تخته موکت، ۱۱۱۰۶ تخته پتو و ۷۳۹۹ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع گردیده است و همچنان امدادرسانی بین آسیب دیدگان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: تعداد ۱۷۲۱۹ بسته غذایی، ۱۴۷۳۱ قوطی کنسروجات، ۷۸۹۷ کیلو گرم برنج، ۳۱۳۳ کیلو گرم قند و شکر، ۴۶۷۱ قوطی آب معدنی، ۳۰۱ کیلوگرم چای، ۱۵۹۰ قوطی روغن، ۲۰۴۵ کیلوگرم حبوبات، ۱۰۰۶ شعله والور و نان و ... از دیگر اقلامی بود که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب دیدگان سیستان و بلوچستان توزیع گردیده است.

در همین راستا ۱۴۵ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و صعب العبور صورت گرفته است که بیشترین سورتی پرواز مربوط به شهرستان چابهار می‌باشد.

وزیر آموزش وپرورش وارد چابهار شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از مناطق سیلزده و بررسی تخریب مدارس و آسیب‌های سیل وارد فرودگاه کنارک شد.

محسن حاجی میرزایی در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در این سفر ضمن بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان از مدارسی که بر اثر سیلاب تخریب شده‌اند نیز بازدیدخواهد کرد.

اقدامات صورت گرفته به روستا‌های سیل زده کافی نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات صورت گرفته برای روستا‌هایی که در معرض سیل قرار گرفتند و راه دسترسی ندارند کافی نیست چرا که امدادرسانی به وسیله هلیکوپتر محدود است و توزیع آن هم به سختی صورت می‌گیرد.

احمد علی موهبتی در خصوص اقدامات صورت گرفته به مناطق آسیب دیده اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته برای روستا‌هایی که در معرض سیل قرار گرفتند و راه دسترسی ندارند کافی نیست چرا که امدادرسانی به وسیله هلیکوپتر محدود است و توزیع آن هم به سختی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: تصمیم بر این شده که با استفاده از تراکتور و ماشین آلات سنگین به روستا‌هایی که راه دسترسی ندارند کمک رسانی گردد که این اقدام در کمک رسانی به این روستا‌ها موثر خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر در استان درگیر سیل بود که ۶۱ هزار کیلومتر مربع آن، وضعیت بحرانی داشت و ۱۵۴۲ روستا در این منطقه آسیب دید که این تعداد بالای روستا و پراکندگی و عدم دسترسی، صعب‌العبور بودن و گستردگی مناطق، خدمت‌رسانی را سخت کرده بود.

احمدعلی موهبتی عصر یکشنبه ۲۹ دی ماه در دیدار با گروه امدادی اعزامی از هلال احمر خراسان رضوی در بخش تلنگ قصرقند گفت: سیل اخیر در استان، همدلی و علاقه مردم به نظام را بیشتر کرد و خدمات امدادی هلال احمر در تقویت همدلی و تسکین آلام مردم موثر بود.

او اظهار کرد: نخستین تیم‌های امدادی که در حادثه سیل به کمک مردم سیل‌زده شتافتند هلال احمری‌ها بودند به‌خصوص تیمی که در زمان عدم دسترسی به راه‌های زمینی، از هلال احمر هرمزگان همراه با بالگرد به منطقه آمدند.

کمک ۱۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان

معاون محرومیت زدایی آستان قدس گفت: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف برای کمک به سیلزدگان، ۱۰ میلیارد تومان در جنوب سیستان و بلوچستان با محور نیکشهر، فنوج و قصرقند هزینه می‌کند.

حامدصادقی با حضور در مناطق و روستا‌های سیلزده نیکشهر از کمک رسانی آستان قدس به روستا‌های سیلزده خبر داد.

او ادامه داد: از همان روز‌های نخست سیل در منطقه بلوچستان، نیرو‌های آستان قدس در منطقه حاضر شدند و اقدامات امدادی لازم از جمله توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی و استقرار آشپزخانه برای طبخ غذای گرم را انجام دادند.

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف در دو فاز، برای کمک به سیلزدگان، ۱۰ میلیارد تومان در جنوب سیستان و بلوچستان با محور نیکشهر، فنوج و قصرقند هزینه می‌کند.

او گفت: بعد از برآورد خسارت‌ها نیز سعی می‌شود کمک بیشتری به آسیب دیدگان انجام شود.

مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان به شرایط عادی نزدیک می‌شود


مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب، گفت: سرعت و دقت بیشتری در توزیع اقلام و کمک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

ارجمندی افزود: ۱۴۵ پرواز امدادی بالگرد‌های سازمان‌ها و نیرو‌های نظامی صورت گرفته و هم اکنون هزار و ۳۵۰ تن کالا در حال توزیع است.

او به کمبود تجهیزات و ماشین آلات سنگین برای کمک رسانی اشاره کرد و گفت: از دیگر استان‌ها خواسته شده است در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزار و ۵۴۲ روستا گرفتار سیلاب شدند، گفت: برق همه روستا‌ها وصل شده و شبکه آب بیشتر روستا‌ها نیز وصل شده و تنها ۸۲ روستا آب آن‌ها قطع است که با تانکر آبرسانی می‌شود.

ارجمندی در ادامه به خسارت‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است.

او  بیشترین خسارت‌ها را با ۲۹ درصد مربوط به راه‌ها عنوان کرد و گفت: مسکن ۲۵ درصد و کشاورزی هم ۲۳ درصد خسارت دیده اند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال بازسازی منازل تخریبی هستیم از پیمانکاران و بنگاه‌ها خواست دراین زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار