رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد؛

٦٠٠ میلیون دلار حجم صادرات خدمات فنی مهندسی از ابتدای سال تاکنون

زادبوم گفت: حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در ٩ ماهه امسال حدود ٦٠٠ میلیون دلار بوده است.

٦٠٠ میلیون دلار حجم صادرات خدمات فنی مهندسی از ابتدای سال تاکنون به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در ٩ ماهه امسال حدود ٦٠٠ میلیون دلار بوده است، گفت: صادرات خدمات بازرگانی و فنی مهندسی در سال ٩٧ به ٥هزار و ٧٨٠ میلیون دلار رسید که کانسر در آن تنها ٥ درصد رشد داشته است.

زادبوم گفت: با توجه به آمار موجود ٦ هزار میلیارد دلار حجم صادرات خدمات است که باید به آن توجه کرد؛ بخش خدمات نیز می‌توان پیشتازتر کار صادرات را پیش ببرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: هدف گزاری ما برای صادرات ١٥ کشور همسایه است اما اگر کشوری به جز این ١٥ کشور تقاضای همکاری داشته بأشد همکاری خواهی داشت اما اولویت کار ما همکاری با أین کشور جدید نیست و پایه اصلی کار ما همکاری با آن ١٥ کشور همسا یه است.

او افزود: از محل واردات باید برای توسعه صادرات کمک گرفت. تولید در کشور صادرات محور نیست. تغییر نرخ ارز اثری بر روی صادرات نگذاشته است، متاسفانه پتانسیل صادرات در بخش تولید بسیار کم است لذا از برنامه سوم صادرات محور اصلی به‌شمار می‌آید به طوری که به ترتیب در برنامه‌های چهارم پنجم و ششم توسعه صادرات هدف بوده است، باید دستگاه‌های هماهنگ کننده بتوانند برای توسعه صادرات فرهنگ‌سازی کنند.


بیشتر بخوانید:رمزارزها و بلاکچین ها نمی توانند جایگزین پول باشند


رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه راهبرد توسعه صادرات حفظ شده است گفت: بر اساس این راهبرد سازمان توسعه تجارت هرساله نقشه راه خود را دنبال می‌کند لذا انتخاب صادرکنندگان نمونه در چهارچوب‌های مورد نظر بوده است.

او با اشاره به ساختار اقتصادی کشور گفت: در شرایط کنونی ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی دارید، به نحوی که عملکرد بخش‌های خصوصی و دولتی به صورت کامل نمی‌تواند باشد، هدف گذاری و ریل گذاری ما در چارچوب بند‌های اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر حرکت می‌کنیم البتّه کوتاهی بخش دولتی قابل قبول است.

زادبوم با اشاره به اینکه کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات، فرش و فرش ماشینی و زعفران از اولویت صادراتی برخوردار هستند گفت: ۱۵ اولویت در مقابل ۱۵ کشور همسایه داریم که می‌توان آن‌ها را به صورت ماتریسی کنار هم قرار داد، برای مثال طی هدف گذاری صورت گرفته مقرر شده است تا امسال در بخش فولاد ۲۸ میلیون تن تولید داشته باشیم.

او گفت: از پارسال تقاضای ریال افزایش یافته است. اگر بتوانیم منابع ارزان قیمت داشته باشیم کار صادرات بهتر پیش می رود

انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت ، وزارت صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار