یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت مطرح کرد؛

کاهش چشمگیر صادرات فنی مهندسی از سال ٩٠ تا کانون

سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا گفت: میزان صادرات کشور از سال ٩٠ روند کاهشی گرفت، به طوری که آخرین آمار صادرات ما ٥٠٠ ملیون دلار در سال شد.

کاهش چشمگیر صادرات فنی مهندسی از سال ٩٠ تا کانونبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوری سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا در سازمان توسعه تجارت، گفت: از لخاظ آما‌ی صادرات فنی مهندسی در دهه ٧٠، با ٨٠ میلیون دلاری شروع شد که به مرور زمان تا سال ٩٠ روند توسعه افزایش یافت و به ٤ ملیار رشید.

او بیان کرد: از سال ٩٠، صادرات ما روند کاهشی کرفت و از میلیارد به میلیون رسید؛ به طوری که آخرین آمار صادرات ما ٥٠٠ ملیون دلار در سال  شد.

نوری در خصوص موانع و مشکلات صادرات فنی مهندسی گفت: عدم رعایت نرخ مصوب در چهارچوب آیین نامه، برای صدور ضمانتنامه‌های بانکی توسط بانک‌های ایرانی و جهت شرکت در مناقصات بین المللی، عدم حضور در مناقصات نهاد‌های مالی بین المللی نظیر بانک‌های توسعه‌ای بین المللی و بانک توسعه اسلامی به دلیل ضعف ارتباطی موجود از مشکلات صادرات است.


بیشتر بخوانید: بازار جهانی فرش به دست ایرانیان باز خواهد گشت


سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا افزود: عدم ابلاغ کار توسط کارفرما به شرکت برنده در مناقصات به بهانه تحریم و به دلیل ضعف پشتیبانی سیاسی، شرایط امنیتی و سیاسی موجود در کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه و یمن به عنوان چهار بازار مهم صادراتی هستند.
او تشریح کرد: کار‌ها باید به صورت تیمی انجام شود. ضعف در انجام کار تیمی از جمله مشکلاتی است که باید آن‌ را رفع کرد؛ باید در بازار‌های هدف حضور داشت تا به صورت تخصصی کار‌ها را پیش ببریم.

نوری افزود: ممنوعیت صادرات و واردات اجرای برخی پروژه‌ها را مشکل می‌کند که باید بتوان به آن بیشتر رسیدگی کرد.

سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا بیان کرد: امیدوارم در سال ٩٩ گام‌های موثری در جهت توسعه صادرات انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار