در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دخایر خونی پایتخت در حد مطلوب است

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خونی پایتخت در حد مطلوب است و کمبودی در این زمینه نداریم.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر خونی پایتخت اظهار کرد: طی دور روز گذشته به دلیل برودت هوا و بارش برف میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی به مراکز انتقال خون پایتخت کاهش پیدا کرده است. اگر روند کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در روزهای آینده ادامه پیدا کند استان تهران از نظر میزان ذخایر خونی دچار مشکل خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: در حال حاضر میزان ذخایر خون تمام گروه‌های خونی در حد مطلوب است و ما نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را تأمین می‌کنیم. 

درخواست از تهرانی ها برای اهدای خون

مهدی‌زاده گفت: سازمان انتقال خون استان به صورت تلفنی و ارسال پیامک برای اهدا کنندگان به ویژه اهدا کنندگان مستمر درخواست مراجعه به مراکز انتقال خون را ارسال کرده است. 


بیشتر بخوانید: درخواست از مردم برای اهدای خون در مناطق سیل‌زده


او یادآوری کرد: در استان تهران عمل‌های جراحی سنگین انجام می‌شود و به دلیل بروز سوانح ترافیکی و دیگر مسائل نیاز زیادی به خون و فرآورده‌های خونی در این استان وجود دارد، به همین دلیل از تمام افراد خیر درخواست مشارکت بیشتر در امر اهدای خون با مراجعه به مراکز اهدای خون سطح تهران داریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار