مدیر کل هواشناسی اردبیل:

تداوم جوی ناپایدار تا روز سه شنبه در اردبیل/کمینه دمای هوا تا ۱۵ درجه زیر صفر می‌رسد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی ناپایدار طی امروز و فردا در غالب مناطق استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی همچنان نشان می‌دهد طی امروز و فردا (دوشنبه ۳۰ دی و سه شنبه ۱ بهمن) جوی ناپایدار در غالب مناطق استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

او بیان کرد: هر چند از شدت ناپایداری روز‌های گذشته کاسته شده است؛ لذا آسمان استان در طی این مدت نیمه ابری تا ابری، گاهی مه آلود و در برخی از نواحی (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) همراه با بارش خفیف و پراکنده برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از نظر دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای در بیشینه دمای نواحی مرکزی و جنوبی انتظار نمی‌رود، ولی با توجه به کاهش پوشش ابر در ساعات شبانه و اوایل صبح، یخبندان طی ساعات مذکور در اکثر نواحی استان رخ خواهد داد و حتی در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل احتمال می‌رود که کمینه دمای هوا تا ۱۵ درجه زیر صفر نیز برسد.

محمدی افزود: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد شد و با توجه به گرادیان فشاری حاکم بر روی سطح زمین طی روز پنج شنبه گاهی وزش باد تند جنوبی در نواحی مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

او اظهار کرد: ضمناً از اواخر روز پنج شنبه و بویژه طی روز جمعه (۴ بهمن) نفوذ سامانة بارشی سرد و نسبتاً فعال به استان موجب ابرناکی، کاهش دما، وزش باد (گاهی تند)، بارش برف و باران و رخداد مه خواهد شد؛ البته انتظار می‌رود عمده فعالیت این سامانة بارشی در نواحی مرکزی و جنوبی استان باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.