تلاش بوریس جانسون برای تبدیل انگلیس به شریک سرمایه‌گذاری قاره سیاه

نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد از مسئله برگزیت برای توسعه روابط تجاری انگلیس با کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا استفاده کند.

تلاش بوریس جانسون برای تبدیل انگلیس به شریک سرمایه‌گذاری قاره سیاهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در نشست سران کشور‌های آفریقایی که امروز دوشنبه در لندن برگزار می‌شود، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تعمیق روابط تجاری و سرمایه‌گذاری بیشتر میان انگلیس و آفریقا را خواستار خواهد شد.

طبق اعلام منابع رسمی انگلیس، سران بیست و یک کشور آفریقایی در نشست لندن حضور خواهند یافت. این نشست در حالی برگزار می‌شود که تنها چند روز دیگر به خروج قطعی انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است.

گفته می‌شود نخست وزیر محافظه کار انگلیس که قصد دارد از مسئله برگزیت برای توسعه روابط تجاری انگلیس با کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا استفاده کند، از نشست سران آفریقا در لندن استفاده خواهد کرد تا بر اراده خود برای تبدیل انگلیس به شریک سرمایه‌گذاری ارجح قاره سیاه تاکید کند.

طبق بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری انگلیس در آستانه برگزاری نشست سران آفریقا در لندن منتشر کرده است، بوریس جانسون در سخنرانی خود در این نشست بر انعقاد قرارداد‌هایی به ارزش چندین میلیارد پوند با کشور‌های آفریقایی و همچنین آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات زیست محیطی در این قاره تاکید خواهد کرد.

بوریس جانسون که در گذشته شهردار لندن بوده قرار است پایان حمایت دولت انگلیس را از معادن زغال سنگ حرارتی و نیروگاه‌های برق با سوخت زغال سنگ در خارج از کشور اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار