تنبیه بدنی دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش وپرورش یزد گفت: تنبیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و بار‌ها هم مقامات وزارتخانه بر این نکته تاکید کردند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش وپرورش یزد در پاسخ به انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی بر تنبیه بدنی دانش آموزی در مدرسه رونقی فهرج، گفت: تنبیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و بار‌ها هم مقامات وزارتخانه بر این نکته تاکید کردند.

او با بیان اینکه تنبیه بدنی مغایر با کرامت انسانی است، افزود: معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می‌کنند پس از بررسی و گزارش مسوولان ذی ربط طبق قوانین با آنان برخورد می‌شود.

دانافر ادامه داد: تنبیه بدنی به هیچ عنوان کار پسندیده‌ای نیست و از کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هر شرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کنند.

او گفت: البته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد خبر تنبیه یکی از دانش آموزان در مدرسه رونقی فهرج صحت ندارد، البته دوشنبه تیم بازرسی این اداره کل مجددا این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد تاکید کرد: به موجب ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود و برخورد قاطع و قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

دانافر با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از رویکرد‌هایی که در توسعه استان از سوی استاندار طرح می‌شود، این است که همه دستگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در پرداختن در مباحث اقتصاد دانش بنیان گام بردارند.

او افزود: آموزش و پرورش بر اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین بر تربیت تمام دانش آموزان تاکید دارد اما نباید دانش آموزان را فقط بر مبنای حافظه محوری و گرفتن مدرک تربیت کرد بلکه باید در ساحت‌های شش گانه پرورش یابند.

دانافر تصریح کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد در مسیر تعلیم و ترییت شش ساحت‌های دانش آموزی در مسیر اقتصاد دانش بنیان قدم بر دارد که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: بیست و دومین جشواره خیرین مدرسه ساز استان‌های کشور و سومین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای در سال جاری و همزمان با ایام الله دهه فجر به صورت مدرسه محور برگزار خواهد شد.

دانافر ضمن گرامیداشت یاد شهید سردار سلیمانی، گفت: به منظور بزرگداشت این شهید مقرر شد مجتمع آموزشی بزرگی که در خیابان سیدگلسرخ یزد احداث خواهد شد به نام این شهید نامگذاری شود.

او ادامه داد: این مجتمع آموزشی با زیربنای ۹۵۲۵ مترمربع و در ۳۶ کلاس احداث خواهد شد که به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره برگزاری اجلاس استانی نماز، تصریح کرد: یکی از مباحث و چالش‌هایی آموزش و پرورش استان در مسیر ترویج نماز است که نبود استقبال روحانیون برای امام جماعت  در مدارس، تامین حق القدم روحانیون در سال جدید، مرمت و بازسازی وضوخانه ۲۰۰ مدرسه استان، نیاز به وضوخانه ۲۱۰ مدرسه استان به آبگرم، نیاز نمازخانه‌های استان به ۳۰ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای و وجود مدارس فاقد نمازخانه از مهمترین این چالش‌ها است.

او همچنین از شرکت ۸ هزار دانش آموز در طرح پیوند مدرسه و مسجد و محله در مساجد اشاره کرد و افزود:  در مسابقات کشوری احکام، اذان و انشای نماز در کشور ۱۰ دانش آموز یزدی حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.