کارگاه آموزشی مدیران بقاع متبرکه اصفهان در مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: آموزش هئیت امنا بقاع متبرکه یکی از اقدامات موثر اوقاف است که با هدف خدمت رسانی بهتر به زائران و مجاوران بقاع متبرکه انجام می‌شود.

حجت الاسلام روان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آموزش هئیت امنا بقاع متبرکه یکی از اقدامات موثر اوقاف است که با هدف خدمت رسانی بهتر به زائران و مجاوران بقاع متبرکه انجام می‌شود.
 
او از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی‌مدیران مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در مشهد خبر دادو ادامه داد: این کارگاه اموزشی با حضور ۴۵ نفر از هیئت امنا امامزادگان و مراکز افق از اول بهمن ماه تا ۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روان با اشاره به اینکه این مراکز افق بیانگر مباحث طرح اجتماعی فرهنگی و قرآنی است افزود: رویکرد اصلی این مراکز در حوزه اجتماعی حمایت از ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد نشاط اجتماعی، مقابله با اعتیاد، تحکیم خانواده، حمایت از خانواده‌های زندانیان و فعالیت در حوزه درمان و سلامت است.

او بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز این مراکز اهتمام ویژه‌ای به بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آگاه سازی سمعی و بصری شهروندان و جذب مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و فروشگاه محصولات فرهنگی دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان به عمده فعالیت‌های قرآنی مراکز افق اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های ترتیل خوانی و جزء خوانی قران کریم انجام فعالیت‌های مجازی گسترده در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم از طریق بقعه، برگزاری دوره‌های اردویی و آموزش قرآنی کوتاه مدت و برگزاری دوره‌های آموزشی و انگیزشی در راستای توانمند سازی و ارتقاء مربیان و معلمان قرانی را از دیگر محور‌های فعالیت‌های قرآنی این مراکز دانست.

او درپایان گفت: در این دوره آموزشی الزامات مراکز افق آشنایی باسیستم حفاظتی، آسیب شناسی مسائل اجتماعی و بیان شرح وظایف هیئت‌های امناء بقاع برا اساس قوانین، دستوالعمل‌های اجرایی و آیین نامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.