شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران مطرح کرد؛

ماجرای اتهام «شروع به قتل» به شهردار منطقه ۲ تهران چیست؟

رجایی فرد درباره جزئیات نامه دادگستری برای رفع خطر گود خیابان مرزداران توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز تصویرنامه‌ای از سوی دادگستری تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن به شهردار منطقه ۲ تهران نسبت به رفع خطر یکی از پلاک‌های محدوده خیابان مرزداران به شهرداری منطقه هشدار داده شد.

محمد مهدی رجایی فرد شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح جزئیات این نامه گفت: گود مذکور که در نامه دادگستری محترم به آن اشاره شده گودی است که سال‌ها به دلایل مختلف عملیات عمرانی آن متوقف و انجام نمی‌شد که همین امر موجب نگرانی هایی در حوزه ایمنی محیط پیرامون آن شده است.

نیمه پنهان ماجرای نامه دادگستری برای رفع خطر گود خیابان مرزداران

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران با اشاره به این نکته که هر ساختمان به ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه مهندس ناظر دارد، افزود: مهندس ناظر هر ساختمان، از سوی سازمان نظام مهندسی معرفی می‌شود و  باید به این نکته اشاره کرد که کار نظارت بر ساختمان‌ها در چند لایه انجام می‌شود.

رجایی فرد ادامه داد: متأسفانه و یا خوشبختانه نوک پیکان ایمن‌سازی گود مذکور به سمت شهرداری ناحیه ۲ به نمایندگی از شهرداری منطقه قرار گرفته است.

او در تشریح علل متوقف شدن پروژه عمرانی در گود معرفی شده در نامه دادگستری اظهار کرد: مالک زمین و مهندس ناظر در زمان گودبرداری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند و همین اختلاف باعث شد که پروژه عمرانی در همان مرحله متوقف شود و در  بررسی‌های ده ماهه من در این پرونده مشخص شد به دلیل آنکه این ملک در سهمیه مهندس ناظر قرار داشت او از مواضع خود کوتاه نیامد.

رجایی فرد در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری ناحیه نمی‌توانست خود نسبت به پر کردن این گود اقدام کند، گفت: حجم گودبرداری به قدری است که پر کردن آن از حیطه اختیار شهرداری ناحیه خارج است و من در چند نوبت این موضوع را پیگیری کردم که پیگیری‌های من نیز به نتیجه نرسید.


بیشتر بخوانید: اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی بر اساس مرغوبیت مکانی املاک در پایتخت 


او ادامه داد: دادستان محترم در نامه خود نحوه رفع خطر این گود را اعلام نکرده و تنها مسئولیت آن را به عهده شهرداری قرار داده است.

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران ادامه داد: پس از فشار‌های وارده مالک زمین برای دریافت مهندس ناظر به سازمان نظام مهندسی مراجعه می‌کند که در دو نوبت مهندس ناظر دریافت می‌کند.

رجایی فرد با اشاره به این نکته که در نوبت اول مهندس ناظر با مالک بنا به دلایلی نتوانست ادامه همکاری دهد، گفت: مهندس ناظر دوم پس از بررسی‌های کارشناسی گود اعلام می‌کند که این گود از لحاظ ایمنی چالش‌زا نیست و تمام مسئولیت‌های ایمنی آن را به عهده گرفت.

او ادامه داد:، اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مهندس ناظر مربوطه سهمیه خالی ندارد و باید از سوی سازمان نظام مهندسی برای او سهمیه‌ای ایجاد شود تا این ملک در سهمیه او قرار گیرد.

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده پس از حل شدن مشکل‌های اداری این ملک در سهمیه مهندس ناظر مربوطه قرار گیرد و کار عمرانی آن آغاز شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار