در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امدادرسانی‌ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ روستاهایی که احتیاج ندارند، اقلام امدادی نمی‌گیرند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

امداد رسانی‌ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ ۸ هزار نفر اسکان اضطراری یافتندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه است که استان‌های جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان درگیر سیلی گسترده شدند و مشکلات متعددی برای مردم آن مناطق به وجود آمده است.

استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن شهر و روستا‌های متعدد درگیر سیلی گسترده شده است و حضور نیرو‌های امدادی متعدد برای ساماندهی به اوضاع و امداد رسانی به مردم مناطق سیل زده بسیار حس می‌شود.

البته بسیاری از مردم روستا‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی‌های نامناسب به آن‌ها ناراضی بودند و بیان کردند که خدمات امدادی و اقلام مورد نیاز به آن‌ها نمی‌رسد.

مردم روستا‌های سیستان و بلوچستان از نرسیدن اقلام غذایی ناراضی بودند و در برخی از گزارش‌ها گفتند که جمعیت هلال احمر برای آن‌ها با بالگرد مواد غذایی را از ارتفاع به پایین پرت می‌کنند، اما به دست آن‌ها نمی‌رسد.

البته جمعیت هلال احمر بر این باور است که امدادرسانی به تمام مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود و هیچ منطقه‌ای بدون امدادرسانی نیست.

روستاهایی که نیاز ندارند خدمات امدادرسانی دریافت نمی‌کنند

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌گو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه به تمام مناطق سیل زده امدادرسانی انجام می‌شود، گفت: تمام شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان امدادرسانی دریافت کردند، اما اگر یک روستا ادعا می‌کند که امدادرسانی در آنجا انجام نشده، شاید به آن دلیل است که روستای او نیازی به امدادرسانی نداشته است.

سلیمی  ادامه داد: مردم روستاهای مختلف فکر می‌کنند که چون روستای کناری آن‌ها خدمات و اقلام امدادی را دریافت می‌کنند، پس برای آن‌ها هم باید اقلام ارسال شود، در حالی که شاید روستای آن‌ها اصلا به امدادرسانی احتیاج نداشته باشد.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین جزئیات از امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به ۶۵۵ شهر و روستا و ۱۴ شهرستان استان سیستان و بلوچستان خدمات امدادی ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: در مجموع ۷۴ هزار و ۷۵۴ نفر و ۱۶ هزار خانوار خدمات امدادی را از جمعیت هلال احمر دریافت کردند.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری مردم مناطق سیل زده بیان کرد: ۷ هزار و ۹۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۳ اردوگاه اضطراری در شهر‌های قصرقند، دلگان و فنوج برپا شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۲ بالگرد هلال احمر ۱۱۳ سورتی پرواز انجام دادند و اقلام مورد نیاز برای امدادرسانی را به مردم مناطق سیل زده بردند.

وی کرد: در جریان سیل ۱۲ نفر مصدوم شدند که آن‌ها را به مراکز خدمات درمانی منتقل کردیم، همچنین ۷ مادر باردار در شهرهایی چون میرجاوه، کنارک، زاهدان و قصر قند به بیمارستان منتقل شدند.

سلیمی با بیان اینکه ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نفر امدادرسانی به مناطق سیل زده را انجام می‌دهند، گفت: مدیریت بحران تشکیل شده در استان سیستان و بلوچستان با همکاری تمام دستگاه‌های متولی و امدادرسان در حال کمک به مردم مناطق سیل زده هستند و بر اساس تصمیم‌گیری‌ها در ستاد بحران امدادرسانی‌ها انجام می‌شود و می‌توان گفت که تمام مناطق استان تحت پوشش قرار دارند.
 
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم اکنون به همراه دیگر گروه‌های امدادی در مناطق سیل زده حضور دارد و امدادرسانی‌ها را انجام می‌دهد و به گفته مسئولان هلال احمر نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار