استانداردسازی آسانسور‌های عمومی در اردبیل

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: با افزایش شرکت‌های بازرسی فنی استاندارد سازی آسانسور‌های دولتی و عمومی اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،هاشم علایی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل امروز در جلسه کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه دومین شرکت بومی بازرسی فنی آسانسورهای برقی در اردبیل تأئید صلاحیت شد، گفت: با توجه به اهمیت استاندارد سازی آسانسورهای برقی در ساختمان‌ها و بناهای دولتی و خصوصی و همچنین ضرورت انجام بازرسی‌های فنی دقیق و به موقع در جهت حفظ امنیت و سلامتی شهروندان استان انجام بازرسی‌های دقیق در این بخش تداوم می‌یابد.

او بر لزوم افزایش شرکت‌های بازرسی فنی استاندارد سازی تأکید کرد و افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی و اشتغال دانش آموختگان استان گواهینامه تأئید صلاحیت شرکت‌های فعال در حوزه بازرسی فنی و استاندارد با حذف بروکراسی‌های زائد اداری صادر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: اداره کل استاندارد به منظور حمایت همه جانبه خود از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی همکار استقبال کرده و شرایط برای تسهیل دریافت مجوز طبق موازین قانونی را فراهم خواهد کرد.

علایی از انجام بیش از چهار هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان نیز خبر داد و افزود: این میزان از بازرسی‌ها از ابتدای سال جاری رقم خورده و در این بخش کالاهای مشکوک و فاقد کد ۱۰ رقمی یا غیراستاندارد توقیف و جمع آوری می‌شوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.