گراهام: ترامپ می‌خواهد پرونده استیضاح او پیش از سخنرانی سالانه‌اش بسته شود

سناتور ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا خواهان اتمام جلسه استیضاح خود پیش از سخنرانی سالانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد نتیجه نهایی جلسه محاکمه استیضاح او در سنا، پیش از سخنرانی سالانه‌اش در چهارم فوریه مشخص شود.

متحد نزدیک ترامپ روز یکشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: او می‌خواهد در حالی (۴ فوریه) به جلسه سخنرانی سالانه خود برود که این (استیضاح) را پشت سر گذاشته باشد و در مورد کار‌هایی که می‌خواهد در باقیمانده سال ۲۰۲۰ و نیز ۴ سال آینده ریاست جمهوری خود انجام دهد، صحبت کند.

گراهام افزود هر چه زودتر این (محاکمه استیضاح) تمام شود، برای کشور بهتر خواهد بود. سناتور هم حزبی رئیس جمهور آمریکا همچنین با پشتیبانی از تیم حقوقی ترامپ با انتقاد از اتهامات علیه او، آن را مصداق حمله خطرناک به حقوق مردم آمریکا برای انتخاب آزادانه رئیس جمهور خود دانست. سناتور ایالت کارلینای جنوبی پیشتر نیز خواستار پایان فوری جلسه استیضاح ترامپ شده بود.

تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا پیش از ارسال اسناد ۶ صفحه‌ای استیضاح به مجلس سنا اعلام کرد: ما در موضع قانونی محکمی قرار داریم. رئیس جمهور هیچ کار نادرستی انجام نداده و معتقدیم این موضوع طی روند (استیضاح) به اثبات خواهد رسید.

تیم حقوقی ترامپ همچنین پیش بینی کرد که رئیس جمهور در نتیجه جلسه محاکمه در سنا از سمت خود برکنار نخواهد شد و تاکید کرد که قصد دارد موضوع نقض قانون اساسی آمریکا در بند‌های استیضاح ترامپ را مطرح کند.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره "هانتر بایدن" فرزند جو بایدن مشروط کرده بود. وی همچنین در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است. ولی دونالد ترامپ اصرار می‌کند که قربانی بوده و هیچ جرمی مرتکب نشده است. 

روند استیضاح  ترامپ پنجشنبه کلید خورد، اما به طور واقعی و رسمی سه‌شنبه (فردا) آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار