مایکل بلومبرگ: اگر عضو سنا بودم به محکومیت ترامپ رای می‌دادم

رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت در صورتی که عضو سنا بود در جلسه استیضاح به محکومیت رئیس‌جمهور رای می‌داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایکل بلومبرگ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت اگر جزو سناتور‌های این کشور بود، قطعا در جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رای به برکناری او می‌داد.

شهردار سابق نیویورک در مصاحبه با ان بی سی نیوز گفت: شواهدی که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گردآوری کردند، مرا متقاعد کرد که ترامپ به طور ناشایستی عمل کرده و به همین دلیل اگر نماینده سنا بودم رای به محکومیت او می‌دادم.

با این حال رقیب دموکرات ترامپ یادآور شد به طور کلی استیضاح را اقدام مناسبی نمی‌داند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پس از مدت‌ها بررسی و تحقیقات در ماه دسامبر دو بند مربوط به استیضاح رئیس جمهور این کشور را به اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در مقابل اقدام کنگره به تصویب رساندند. مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) موافقت خود را با ارسال بند‌های استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنای این کشور اعلام کرد. 

طرح ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. قانونگذاران آمریکایی همچنین موافقت خود را با افراد تعیین شده به عنوان دادستان‌های استیضاح ترامپ برای حضور در جلسه دادگاه سنا اعلام کردند.

جلسه استیضاح ترامپ فردا به طور رسمی در مجلس سنای آمریکا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار