کارشناس و پیشکسوت کشتی ایران:

ورزشکاران خارجی به امنیت ایران اذعان دارند

هادی عامل با اشاره به حضور ۲۰ تیم در رقابت‌های بین‌المللی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در بجنورد گفت: ورزشکاران خارجی حاضر در ایران به امنیت کشورمان اذعان دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عامل کارشناس و پیشکسوت کشتی ایران حضور تیم‌هایی همچون لهستان، استونی، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کره جنوبی به همراه اوکراین را در این مسابقات ارزشمند توصیف کرد و افزود: ورزشکاران این کشور‌ها باروحیه خوبی وارد ایران شده‌اند و تماماً اذعان داشتند که برخلاف تبلیغات رسانه‌های خارجی، امنیت و آرامش بسیار خوبی در ایران وجود دارد.

کارشناس و پیشکسوت کشتی ایران، با تأکید بر اینکه سطح ورزشکاران و تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها بالاتر از ادوار گذشته است، گفت: ۱۱ کشور در نخستین دوره این مسابقات در کره جنوبی حضور داشتند، پس از آن ۱۷ کشور در سال ۲۰۱۶ در جاکارتا رقابت کردند و اکنون نیز ۲۰ تیم در بجنورد ایران به رقابت می‌پردازند.

او از وجود ظرفیت رقابت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برای گسترش در جهان خبر داد و گفت: می‌توان با سرمایه‌گذاری و تلاش در راستای اشاعه این فرهنگ ناب اسلامی ایرانی، در اقصی نقاط جهان اقدام کرد و با گسترش آن در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی، برای این رشته نیز جایگاهی ایجاد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.