مورفی: حکومت ۳ ساله ترامپ آمریکا را منزوی، ضعیف و نا امن‌تر کرده است

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به ریاست جمهوری ۳ ساله ترامپ اعلام کرد در این مدت او آمریکا را منزوی، ضعیف و نا امن‌تر کرده است.

کریس مورفیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور دموکرات کنگره آمریکا در صفحه توییتر خود با اشاره به اقداماتی که دونالد ترامپ در طول ۳ سال ریاست جمهوری آمریکا در عرصه سیاست خارجی انجام داده نوشت در این مدت او ایالات متحده را منزوی، ضعیف و نا امن‌تر کرده است.

وی در این پیام‌های توئیتری نوشت: «در سومین سالگرد مراسم تحلیف ترامپ، زمان آن فرا رسیده که به سه سال فاجعه سیاست خارجی دولت وی بنگریم. ترامپ در هر گوشه از جهان آمریکا را منزوی، ضعیف‌تر و نا امن‌تر کرده است. رئیس‌جمهور بعدی کار‌های زیادی برای برطرف کردن این مشکلات خواهد داشت.»

مورفی افزود: «ترامپ درباره ایران به طور کورکورانه به افزایش تنش پرداخت و باعث شد تا ایران برنامه هسته‌ای خود را مجددا از سر بگیرد و باعث تقویت حضور ایران در عراق، سوریه و یمن شد و آمریکا را در آستانه یک جنگ قرار داد.»

وی اضافه کرد: «تمامی این اقدامات ترامپ برای هیچی بوده است. توافق هسته‌ای با ایران در حال کار کردن بود، اما ترامپ این توافق را پاره کرد، چون نام اوباما (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) بر روی آن بود.»

این سناتور ایالت کنتیکت نوشت: «نتیجه سه سال دیپلماسی دولت ترامپ با کره‌شمالی چه چیزی بوده است؟ هیچ چیز به جز عکس گرفتن. کیم (جونگ اون، رهبر کره‌شمالی) هر آنچه را که می‌خواسته بدست آورده است: برسمیت شناخته شدن بین‌المللی باقی ماندن زرادخانه هسته‌ای این کشور در حالی که ائتلاف ما با کره جنوبی و ژاپن تضعیف شده است.»

مورفی درباره سیاست امریکا در قبال عراق نوشت: «آمریکا و متحدانش داعش را در آستانه شکست در عراق قرار دادند، اما حمله به (سردار قاسم) سلیمانی تمام آن را در خطر قرار داد. ائتلاف ضد داعش در حالت تعلیق قرار گرفته و از نیرو‌های آمریکایی خواسته شده تا عراق را ترک کنند و الان ترامپ با تهدید بغداد به تحریم در حال شعله‌ورتر کرد این آتش است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۱۳:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ فقط آمریکای ضعیف شده و بی یال و کوپال رو که فقط مثل بادکنک باد شده رو به مردم شناساند تا همه بدونند این آمریکا فقط توی فیلمهای هالیودی زیادی قدرتمند است و با این کار بعد از جنگ جهانی دوم مردم رو خوب سرکیسه کرده بودند. ( باید کشش فکری خود به غرب را کنار بگذاریم وگرنه همانند بنی اسرائیل میل به زرق و برق فرعون دامنگیرمان می شود و خدا با کسی شوخی ندارد و این اعمال هم فقط مختص بنی اسرائیل نبوده )
آخرین اخبار