تار و مار شدن مزدوران سعودی عربستان در استان مارب + تصاویر

بر اساس اعلام وزارت خارجه دولت مستعفی یمن، در حمله شنبه شب به اردوگاه نیرو‌های ائتلاف سعودی در شمال مارب بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه در ماه‌های گذشته درگیری‌ها در خاک یمن تا حدودی فروکش کرده است، اما حملات هوایی و جنایات نیروی هوایی عربستان و برخی گروه‌های تحت حمایت این کشور علیه مردم غیرنظامی یمن موجب شده است تا نیرو‌های مردمی این کشور به تلافی این اقدامات حملاتی هدفمند را علیه مواضع مزدوران آل سعود در مناطق مختلف این کشور ترتیب دهند.

روز شنبه هفته جاری یک پادگان آموزشی در شمال استان مارب با استفاده از پهپاد‌های قاصف K ۲ هدف قرار گرفت.

کشته و زخمی شدن صد‌ها شبه نظامی مزدور

بر اساس اعلام وزارت خارجه دولت مستعفی یمن، در حمله شنبه شب به اردوگاه نیرو‌های ائتلاف سعودی در شمال مارب بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند. سرتیپ سلیمان السمکی فرمانده نیرو‌های ویژه ارتش وابسته به منصور هادی، از جمله افراد کشته شده در این حمله است.

حملات هدفمند به محل تجمع و یا رژه‌های نظامی گروه‌های مزدور وابسته به عربستان و دولت مستعفی منصور هادی رییس جمهور سابق این کشور سابقه‌ای طولانی داشته است.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویر
سرتیپ سلیمان السمکی

حمله به پادگان الصافر و موشک توچکای مشهور

در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی یگان موشکی ارتش یمن یک تیر موشک بالستیک OTR ۲۱ توچکا را به سمت پادگان نظامی بزرگ الصافر در استان مارب شلیک می‌کند. این پادگان به عنوان بزرگترین مقر مشترک نیرو‌های ائتلاف در خاک یمن شناخته میشد. موشک با اصابت به انبار مهمات این پادگان و انفجاری عظیم موجب کشته و زخمی شدن صد‌ها نظامی عضو ائتلاف از جمله ۴۵ سرباز اماراتی، ۱۰ سرباز سعودی، ۵ بحرینی و ده‌ها نفر از نیرو‌های وابسته به منصور هادی شد.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویر
موشک بالستیک توچکا

واقعه پادگان الصافر به حدی تاثیر گذار بود که باعث تغییر رویه ارتش امارات و احتیاط و محدودیت شدید آن‌ها در ادامه عملیات نظامی در خاک یمن شد. همچنین پس از این واقعه ارتش عربستان از ترس حملات بعدی انصارالله، اقدام به استقرار یک واحد پدافندی موشک پاتریوت در این محل کرد.

حمله به مراسم رژه نیرو‌های ائتلاف جنوبی در پادگان العند

ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، انصارالله یمن با استفاده از یک فروند پهپاد انتحاری قاصف K ۲ تجمع فرماندهان نیرو‌های ائتلاف سعودی را در پایگاه هوایی العند در استان لحج به هنگام برگزاری رژه مورد حمله قرار داد و در پی این حمله دستکم ۵ نفر از فرماندهان و افراد درجه بالای ارتش منصور هادی کشته شدند. گفتنی است این پایگاه هوایی محلی برای عملیات پهپاد‌های امریکایی در خاک یمن و هدف قرار دادن رهبران القاعده در سال‌های گذشته بود.

در واقع این عملیات آغاز به کار و معرفی پهپاد جدید انصارالله یعنی پهپاد قاصف K ۲ بود. پهپادی که در ادامه معادلات نبرد‌های یمن را دستخوش تغییرات بسیاری کرد. در فیلمی که از عملیات این پهپاد بر فراز مراسم منتشر شد، مشخص بود که پهپاد فوق از سر جنگی ترکش شونده که به شکل هوشمندی در ارتفاع پایین بالای هدف فعال میشود استفاده کرده است تا حداکثر تلفات را به افراد حاضر در این مقر وارد کند.

در نخستین ساعات پس از حمله، رسانه‌های وابسته به دولت منصور هادی تنها اسامی برخی افراد رده پایین و عادی کشته شده را منتشر میکردند، اما در روز‌های بعد به تدریج اسامی فرماندهان بزرگ وابسته به عربستان و امارات نیز منتشر شد.

محمد صالح طماح که از سال ۲۰۱۸ توسط منصور هادی به سمت رئیس سازمان اطلاعات نظامی منصوب شده بود از نخستین افرادی بود که ساعاتی پس از این حمله بر اثر خونریزی شدید ناشی از اصابت ترکش به ناحیه شکم کشته شد.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویر
محمد صالح طماح لحظاتی پس از اصابت ترکش حمله پهپادی انصارالله

سرلشکر ناصر بارویس از فرماندهان ارتش منصور هادی و سرپرست بخش عملیات نظامی نیرو‌های ائتلاف سعودی که در این حمله به شدت زخمی شده و به بیمارستانی در شهر جده عربستان منتقل شده بود بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویر
سرلشکر ناصر بارویس

همچنین سرلشکر صالح الزندانی جانشین رییس ستاد کل نیرو‌های ارتش منصور هادی چند هفته پس از این واقعه و علی رغم تلاش فراوان پزشکان سعودی برای نجات وی جان خود را از دست داد.

قتل عام نیرو‌های مزدور عربستان در استان مارب/خاطرات تلخ مزدوران سعودی از برگزاری رژه + تصاویر
صالح الزندانی

** بعد از انتشار این گزارش، یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله ضمن تکذیب خبر حمله موشکی به مواضع نظامی نیرو‌های دولت مستعفی یمن در مأرب گفت که «اگر ما آن را انجام می‌دادیم، یقینا آن را علنی اعلام می‌کردیم».

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.