بیابانکی:

بسیاری از اتفاقات تاریخی به واسطه‌ شعر به ما رسید

شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشور گفت: بسیاری از اتفاقاتِ تاریخی فلسفی، دینی و اجتماعی و گنجینه‌های فرهنگی به واسطه‌ شعر به ما رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید بیابانکی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشورمان با حضور در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: در کشور ما رسانه ملی شعر است و شعر از دیرباز حافظ زبان و فرهنگ ما بوده است و بسیاری از اتفاقاتِ تاریخی فلسفی، دینی و اجتماعی و گنجینه‌های فرهنگی به واسطه‌ی شعر به ما رسید.

او افزود: این روز‌ها نیز که شاهد اتفاقات ناگوار از جمله شهادت سردار سلیمانی و مسافران هواپیمای اوکراینی در کشور هستیم، زبان شعر آرامش دهنده حال ما بوده است و شعر و شاعران بدلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد در صحنه‌های مختلف اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند.

بیابانکی تصریح کرد: شعر به دلیل ماندگاری ذاتی و نبود رسانه‌های امروزی در زمان انقلاب اسلامی، مهمترین رسانه موثر در پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های آن به نسل‌های بعدی بوده و هست.

سعید بیابانکی یکی از شاعران معاصر حوزه ادبیات پایداری محسوب می‌شود که سروده‌های وی مملو از موضوعات پایداری است، او بیش از ۱۱ کتاب چاپ شده دارد از جمله کتاب‌های سعید بیابانکی به "رد پایی بر برف"، "نیمی از خورشید"، "نه ترنجی، نه اناری"، "نامه‌های کوفی"، "یلدا" و "هی شعر‌تر انگیزد" اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.