درمان خشکی پوست دست با چند ماسک خانگی

پوست دست بسیار حساس و آسیب پذیر است و در اثر انجام کار زیاد، زیبایی و لطافتش را از دست می‌دهد، با درست کردن ماسک‌های طبیعی از چین و چروک پوست دستتان خلاص شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چروک دست در جوانی بسیار آزار دهنده است. برای از بین بردن چروک پوست دست می‌توانید از مواد طبیعی استفاده کنید. برای نرمی و لطافت پوست دست می‌توان با برخی از مواد طبیعی، ماسک مناسب برای چروک پوست دست تهیه کرد.

سودا یا جوش شیرین

ابتدا یک قاشق غذا خوری سودا یا جوش شیرین را را در آب گرم مخلوط کرده و سپس دستان خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید این روش برای از بین بردن چروک دست بسیار موثر است و باعث می‌شود تا پوست دست شما نرم و لطیف شود.

آب لیمو و شکر

یک دوم قاشق غذا خوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید سپس دستان خود را به آرامی در حرکت دایره‌ای با آن خیس کرده و پس از ۱۵ دقیقه دست را بشویید. آب لیمو و شکر در از بین بردن چروک پوست دست بسیار مفید است.

آناناس

آناناس یک میوه سرشار از ویتامین C است و برای بهبود خشکی و ظاهر ناسالم پوست بسیار توصیه می‌شود. برای انجام این کار کمی آب آناناس را داخل ظرف ریخته و سپس دستان خود را درون آن قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از مدت  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. استفاده از آناناس با محتوای اسیدی خود به طور منظم برای خلاص شدن از چین و چروک زودرس پوست دست بسیار موثر است.

روغن زیتون

ویتامین E همراه با چربی‌های ضروری موجود در روغن زیتون باعث تغذیه و رفع چین و چروک پوست دست می‌شود. فقط کافی است چند قطره روغن زیتون را روی پوست خود مالیده و قبل از خواب به مدت ۱۰ دقیقه دستان خود را مالش دهید تا تاثیر فوق العاده این روغن گیاهی را با چشمان خود ببینید.

موز

موز حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های E،  A،  B، آهن، روی، ید، پتاسیم و منیزیم است که در بهبود پوست و مبارزه با چین و چروک پوست کمک زیادی می‌کند. کافی است یک عدد موز رسیده را با چنگال له کرده تا حالت خمیری شکل پیدا کند. سپس این ماسک را بر روی دست‌ها بمالید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.


بیشتر بخوانید: راهی ساده برای درمان "چروک‌های دست"


پارافین

 پارافین می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و سلول‌های مرده پوست را حذف کند همچنین استفاده از پارافین باعث  نرم‌تر شدن پوست دست شده و می‌تواند رطوبت را در پوست دستان شما افزایش دهد. موم پارافین برای بهبود پوسته پوسته شدن دست و خشکی پوست تاثیر زیادی دارد.

بازسازی پوست دست با لیزر

اگر دچار پیری پوست، آکنه و مشکلات پوستی دیگر هستید و یا مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید با استفاده از روش لایه برداری با لیزر می‌توانید لکه ها، زخم‌ها، چین و چروک و خطوط ایجاد شده را از پوست دست خود حذف کرده و پوست خود را شاداب کنید. لایه برداری پوست با لیزر باعث حذف سلول‌های مرده پوست شده و سبب تولید و تحریم سلول‌های جدید پوستی می‌شود.

بهترین سفید کننده دست را بشناسید!

برای سفید کردن دست می‌توانید از ماسک‌های مختلف مانند ماسک روشن کننده شیر و پوست پرتقال استفاده کنید. پوست پرتقال حاوی زیادی از ویتامین C است و در روشن سازی پوست دست بسیار موثر است. کمی پوست پرتقال را در محیط باز و در برابر نور خورشید خشک کرده و سپس آن را به صورت پودر در آورید و با کمی شیر مخلوط کرده و روی دستان خود قرار دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار