افتتاح بخش اول آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان تا پایان امسال

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت:امیدواریم بخش اول پروژه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان که از محور نطنز تا فرودگاه و به طول ۶۳ کیلومتر است تا پایان امسال افتتاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه احداث آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان از سال ۱۳۸۲ با هدف اتصال کریدور شمال و جنوب کشور آغاز شد، اظهار داشت: این آزادراه به طول ۱۰۰ کیلومتر بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که از شیراز آغاز شده و به تهران ختم می‌شود که عملیات اجرایی این پروژه از آن زمان به مدت سه سال در حال انجام بود و در سال ۱۳۸۵ متوقف شد.

او افزود: پروژه احداث آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان در طول بیش از یک دهه با مشکل منابع مالی دست به گریبان بوده و بعد از توقف مجدد بنا به مسائل مالی عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان از سال ۹۷ با جدیت دنبال شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به جلسه‌ای با حضور سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در استانداری و شرکتی وابسته به این صندوق به عنوان هفتاد درصد از سهام دار این پروژه گفت: شرکت مذکور احداث یک قطعه از این آزادراه را بر عهده دارد که مقرر شد این شرکت نسبت به تامین منابع مالی اقداماتی کند و پروژه فعال شود.

او اعلام کرد: امیدواریم بخش اول پروژه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان که از محور نطنز تا فرودگاه و به طول ۶۳ کیلومتر است تا پایان امسال افتتاح شود.

غلامی با اعلام افتتاح فاز دوم پروژه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان از فرودگاه تا جاده نایین در خردادماه سال آتی گفت: بخش سوم این آزادراه از ابتدای گردنه «لاشتر» تا انتهای باغ رضوان و به طول ۳۳ کیلومتر بر عهده سازمان همیاری‌های شهرداری‌های اصفهان است، فعال شده، که بودجه مورد نیاز برای آن پنج هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خبر خوبیه