نوبخت:

قطعه یک آزادراه تهران شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قطعه یک آزادراه تهران_ شمال در دهه فجر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود و نرخ عوارض هنوز مشخص نیست.

قطعه یک آزادراه تهران شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود/ افتتاح قطعه ۲ آزادراه تا سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان تحقق وعده‌های دولت در خصوص طرح‌های عمرانی به ویژه افتتاح قطعه یک آزادراه تهران_شمال رسیده است، گفت: در اواخر خرداد طی بازدیدی که از قطعه یک آزاد راه تهران_شمال داشتیم اعلام کردیم که امسال این محدوده افتتاح می‌شود و هم‌اکنون زمان تحقق این وعده محقق شده است.

او افزود: همکاران عملیاتی ما در بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی علی‌رغم سختی‌هایی که دشمنان برای اجرایی نشدن طرح‌های عمرانی انجام داده بودند،  امروز ساخت قطعه یک آزادراه تهران_شمال به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: دنبال آن هستیم که قطعه ۲ را تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.
بیشتر بخوانید: افتتاح آزمایشی قطعه یک آزاد راه تهران_ شمال قبل از دهه فجر

نوبخت با اشاره به اینکه طول قطعه یک ۳۲ کیلومتر بدون احتساب جاده قدیم است، گفت: این محدوده ۱۷ کیلومتر تونل و پل دارد و مسیر تهران_چالوس یک تا یک ساعت و نیم کوتاه می‌شود و مسافران می‌توانند یک ساعت و نیم به چالوس برسند.

او گفت: طی توافقی که با بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم عمده عملیات ما در طول ۶ ماه گذشته انجام شده و تا تابستان سال ۹۳ این قطعه تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم زمان با این آزاد راه جاده‌های هراز و فیروزکوه هم قرار دارند، اما با افتتاح این قطعه هم راه و هم زمان کوتاه‌تر می‌شود.

نوبخت بیان کرد: طول قطعه ۲، ۲۲ کیلومتر است که تا سال آینده محدوده غربی و تونل‌های آن را می‌سازیم. هزینه تمام شده قطعه یک ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: قطعه ۴ کمه در سال‌های گذشته ساخته شده و بهره‌برداری رسیده بودت ۸۵ میلیارد تومان تخصیصات به آن اختصاص دادیم تا بتوانیم بخشی از قطعه ۴ را به قطعه ۳ متصل کنیم.

نوبخت درباره نرخ عوارض این آزادراه هم گفت: نگاه ویژه‌ای دولت برای تأمین مالی آزادراه داشته است و کارگروهی برای تعیین عوارض تشکیل شده و به زودی نرخ آن اعلام می‌شود.

ادامه آزادراه همت_کرج هم افتتاح می شود

او گفت: تمامی ساخت این قطعه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی بوده و تمامی منابع و تجهیزات آن ایرانی بوده است. در یکی از روز‌های دهه فجر همزمان با تعیین شدن برنامه رئیس جمهور این قطعه با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

نوبخت درباره آزادراه همت_کرج گفت: بعد از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران_ شمال ادامه آزادراه همت_کرج هم افتتاح خواهد شد.

او در ادامه گفت: برای سیل ۳ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی و تسهیلات بانکی اختصاص دادیم و ۱۷ در این سیل ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار