واعظ آشتیانی ؛

سیلی سپاه آمریکا را گیج کرد؛ سلب میزبانی باشگاه‌های ایران نقشه نوکران آن است

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: سیلی سپاه آمریکا را گیج کرد و می‌خواهد میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی سلب کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داتو وینزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از باشگاه‌های ایرانی خواسته بود تا رقابت‌های مرحله پلی‌آف و دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی نمایندگان ایران برگزار نشود تا در دور برگشت، موضوع میزبانی باشگاه‌های ایرانی مورد بررسی هیئت اجرایی AFC قرار بگیرد، اما نمایندگان باشگاه‌های ایران در جلسه‌ای که در فدراسیون برگزار کردند، با ارسال نامه‌ای بر این موضوع تأکید داشتند که در تمامی بازی‌هایی که حق میزبانی دارند، حاضر به گذشتن از حق خود نیستند.


بیشتربخوانید: هیچ کدام از شروط AFC قابل اجرا نیست


امیر واعظ آشتیانی در خصوص پاسخ باشگاه‌های ایرانی به دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: باید تا آخرین لحظه با قاطعیت تمام نسبت به خواسته‌های غیرمعقول دبیر کل AFC و دیگر مدیران این مجموعه بایستیم. اگر AFC حاضر نیست که از مواضع خود عقب بنشیند، باید به دادگاه حکمیت بین‌المللی ورزش و کمیته بین‌المللی المپیک شکایت کنیم. کاری که AFC انجام می‌دهد، دقیقاً دخالت سیاست در ورزش است و این موضوع برخلاف منشور المپیک است.

وی ادامه داد: اگر هیئت اجرایی AFC با استناد به آیین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موضوع سلب میزبانی باشگاه‌های ایرانی را تفسیر به رأی می‌کند، باید بداند ایران امنیت کامل دارد و در سطح جهان کشور‌هایی هستند که اسیر مسائل داخلی هستند، ولی مسابقات ورزشی بدون مشکلی برگزار می‌شود؛ بنابراین نظر AFC بهانه‌جویی است و اصلاً نباید به آن توجه کرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تأکید کرد: آمریکا پس از سیلی که از سپاه پاسداران ایران خورده، گیج است و برای فرار از واقعیت، به نوکر‌ها و حمالان خود یعنی عربستان، امارات و بحرین دستور داده تا با نفوذ در AFC بخواهند حق میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را از بین ببرند. فراموش نکنیم که بیشترین تعداد تماشاگر در بازی‌های لیگ قهرمانان متعلق به ورزشگاه‌های ایران است، پس ما باید قاطعانه روی عزت خود پافشاری کنیم و اجازه ندهیم کسی غرور ملی ایران را خدشه‌دار کند.

وی یادآور شد: اگر در چهار سال گذشته در دیدار با نمایندگان عربستان عقب نمی‌نشستیم و موضوع را با بردن به دادگاه حکمیت ورزش حل می‌کردیم، امروز AFC این جسارت را پیدا نمی‌کرد که بخواهد حق میزبانی را از کلیه باشگاه‌های ایرانی سلب کند. فدراسیون فوتبال با استناد به راه‌های قانونی که وجود دارد، می‌تواند به نتایج خوبی برسد. باید از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و ورزشی خود استفاده کنیم و کسانی که آشنایی کامل به حقوق بین‌المللی دارند را دعوت کنیم تا بتوانیم از وجاهت قانونی کشورمان دفاع کنیم.

واعظ آشتیانی یادآور شد: بسیاری عنوان کرده‌اند که اگر ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهد، ممکن است با محرومیت‌هایی مواجه شویم. محرومیت در مقابل عزت و غرور ملی ایران اهمیتی ندارد و نباید اقتدارمان با هیچ چیزی معاوضه شود. ضمن اینکه نهادی که می‌خواهد قانون را زیر پا بگذارد AFC است. اگر قرار است دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش و کمیته بین‌المللی المپیک در شکایت ایران از AFC بر محرومیت کشور ما صحه بگذارند، باید به حال ورزش جهان گریه کنیم چراکه قانون جنگل که خواسته آمریکایی‌هاست، جاری و ساری شده است.

وی تصریح کرد: باید قاطعانه ریشه فتنه را از جا برکنیم تا پس از این، جسارت آمریکایی‌ها علیه ایران از بین برود. کشوری از آن سر دنیا در کشور همسایه ما فرمانده رشید اسلام، سردار سپهبد قاسم سلیمانی را شهید کرده و ما اگر بخواهیم از حق کشورمان عقب بنشینیم، انسان‌های بزدل و ترسویی خواهیم بود. قطعاً گامی به عقب بر نخواهیم داشت.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار