ضرورت آمادگی برای استمرار خدمات‌رسانی در حوزه آب و برق در زمان تهدید

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: حفاظت از زیرساخت‌ها امروز پراهمیت‌تر از گذشته است و از آن جا که تمامی زیرساخت‌ها تهدید پذیر و وابسته به یکدیگر هستند باید حوزه تهدیدات زیرساختی و راهکار‌های مقابله با آن دقیقا احصا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقیدر جلسه کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان با بیان این‌که تهدیدات دشمنان همیشه وجود دارد، گفت: حفاظت از زیرساخت‌ها امروز پراهمیت‌تر از گذشته است و از آن جا که تمامی زیرساخت‌ها تهدید پذیر و وابسته به یکدیگر هستند باید حوزه تهدیدات زیرساختی و راهکار‌های مقابله با آن دقیقا احصا شود.

آقایی افزود: باید از طریق آموزش، فرهنگ سازی، تمرین و برگزاری رزمایش آمادگی لازم کسب شود تا چرخه خدمات رسانی در حوزه انرژی و آب در شرایط اضطراری مختل نشود.

او گفت: وابستگی زیرساخت‌ها به ویژه در داده‌های حوزه فناوری به شدت قابل ملاحظه است و تهدید سایبری برای آن به عنوان آسیب جدی به شمار می‌رود.

 روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز با توجه به محدودیت منابع بر لزوم اولویت بندی دارایی‌ها و تهدیدات زیرساخت‌های اعضای کارگروه تاکید کرد و خواستار همکاری و همفکری قرارگاه پدافند سایبری استان در اولویت بندی و اجرای طرح‌های امن‌سازی در زیرساخت‌های اعضای این کارگروه شد.

 روشن میلانی گفت: بر اساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل کشور عمده‌ترین تهدید صنعت برق و انرژی کشور در برهه زمانی کنونی تهدید سایبری تعیین شده، که باید تهدیدات این حوزه احصا و بر اساس اولویت بندی نسبت به اجرای طرح‌های امن سازی مورد نیاز اقدام شود.

در پایان اعضای کارگروه نیز نسبت به موضوع تهدیدات سایبری در حوزه برق و انرژی به بیان نکته نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را ذکر کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار