شکارچیان ۶۷۲ قطعه پرنده سار دستگیر شدند

رئیس اداره پارک ملی کرخه از دستگیری ۳ نفر متخلف شکار غیرمجاز ۶۷۲ قطعه پرنده سار خبر داد.

محمد الوندی رئیس اداره پارک ملی کرخه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز پرنده سار توسط یک گروه ۳ نفره در نیزار‌ها و زهکش‌های غرب کرخه و با اطلاعات بدست آمده از مشخصات خودروی متهمان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک با طرح و برنامه ریزی دقیق محل‌های خروج احتمالی آنان را بررسی کردند.

او افزود: در ادامه عملیات برای دستگیری این شکارچیان، با تقسیم نیرو‌ها این مسیر‌ها را تحت نظر قرار داده و پس از مشاهده خودروی مورد نظر عملیات دستگیری آن‌ها آغاز شد.

الوندی اظهار داشت: شکارچیان به محض مشاهده ماموران با یک دستگاه خودروی پراید با سرعت بالا اقدام به فرار کردند و علیرغم چندین بار دستور ایست و تیر اندازی هوایی راننده خودرو توجه نکرد و پس از مسافت طولانی تعقیب و گریز و حرکات خطرناک در مسیر پر پیچ و خم نهایتا با هدف قرار دادن لاستیک خودروی متهمان بوسیله سلاح سازمانی متوقف و از داخل آن ۲ کیسه حاوی تعداد ۶۷۲ قطعه پرنده سار و ۴ رشته تور پرنده گیری کشف و ضبط شد.

رئیس اداره پارک ملی کرخه تصریح کرد: متخلفان با دستور قضایی در حوزه انتظامی محل تحت نظر قرار گرفتند و بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان قابل وصول به ازای هر قطعه پرنده سار ۵۰۰ هزار ریال است و متهمان وفق مواد ۱۰و ۱۱قانون شکار وصید محاکمه خواهند شد.

در این فصل با توجه به حضور پرندگان مهاجر عده‌ای سودجو با استفاده از روش‌های نامتعارف و ناجوانمرادنه در ساعات شب اقدام به کشتار جمعی این پرندگان می‌کنند و علاوه بر سختی مسیر‌ها و گستردگی مناطق که پایش آن را سخت می‌کند کمبود نیرو و مشکلات مالی ادارات حفاظت محیط زیست در تامین سوخت خودرو‌ها باعث دوچندان شدن این معضل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.