سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تسامح شهرداری تهران در احداث ساختمان پلاسکو

اعطاء در سومین سالروز حادثه پلاسکو درباره اختلاف نظر‌های موجود در باب ساخت آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در توضیح اهمیت موضوع لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری تهران گفت: لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری تهران از سال ۶۲ بر دوش دولت بود و بر این اساس دولت مکلف شد از آن زمان تا به امروز لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: لایحه درآمد‌های پایدار با قید دو فوریت در مجلس بررسی و در دی ماه به تصویب رسید و یک روز پس از ثبت آن در دبیرخانه به دلیل مغایرت با اصل ۱۰۰ قانون اساسی رد شد.

اعطاء در تشریح ویژگی‌های مهم لایحه درآمد‌های پایدار گفت: تصویب این لایحه درآمد‌های شهرداری را به سمت پایداری سوق می‌دهد و در کنار آن بر اصل توسعه تاکید دارد.

او ادامه داد: استقلال مالی شهرداری‌ها از دیگر ویژگی‌های این لایحه است و باید تکلیف روشن شود تا دولت بر اساس آن جهت پرداخت وام شهرداری‌ها اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس از راه مقتضی این مسیر را طی کنند و این بار زمین مانده را به مقصد برسانند.

اعطاء ادامه داد:‌ شورای شهر پنجم در اولین سال فعالیت خود به منظور بهره‌گیری از مجموع مطالبات مصوبه‌ای داشت با عنوان الزام شورای اسلامی جهت تشکیل کمیته ارتقا ایمنی ساختمان‌های شهر تهران که پس از آن جلسه‌هایی با نمایندگان مربوطه از وزارت مسکن، راه و شهرسازی تشکیل شد که خروجی آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

او با اشاره به سومین سالگرد حادثه پلاسکو گفت: امیدواریم شعار کمیته پلاسکو یعنی همان «پلاسکو را از یاد نبریم» از سوی نهاد‌های مربوطه و مدیریت شهری به صورت جدی دنبال شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در حوزه ساخت مجدد ساختمان پلاسکو برخی از اصناف و مالک آن به مدیریت شهری اعتراض داشتند‏، گفت: مصوبه‌ای وجود دارد که بر اساس آن تا پروانه ساختمانی صادر نشود کار احداث نباید انجام شود، اما در مورد ساختمان پلاسکو تسامحی صورت گرفت تا مالکان و کاسبان ساختمان پلاسکو زودتر بتوانند شروع به فعالیت کنند.

اعطاء ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که شهرداری تهران حقوق مکتسبه‌ای دارد که هنوز به جمع بندی کامل درباره این حقوق مکتسبه دست پیدا نکرده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا هنوز آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو شهید محسوب نشده‌اند‏، گفت: مرجع شهید محسوب کردن جان باختگان حادثه پلاسکو شهرداری تهران نیست، اما شهرداری تلاش می‌کند تا برای آن‌ها در بنیاد شهید پرونده‌ای تشکیل شود و آن‌ها شهید خدمت باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران در توضیح آخرین وضعیت پروژه بام لند گفت: پرونده از طریق حوزه حقوقی شهرداری تهران در حال پیگیری است، اما موضوعات مورد شکایت بحث متراژ فراتر پروژه بام لند و شکل قرارداد آن است.

اعطاء در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران در تخلفات محرز شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه‌ای سلیقه‌ای عمل می‌کند؟ گفت: پروژه ایران مال پروژه‌ای بود که از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ رای بدوی آن صادر شد و مالک به این رای اعتراضی نکرد و پرونده این ملک مختومه شد و در حوزه تخلفات پالادیوم نیز رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعلام و مالک نسبت به این رای اعتراض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار