شکارچی بی رحم در شهرستان تفت دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: شکارچی بی رحم که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی آبستن (دوقلو) کرده بود دستگیر شد.

شکارچی بی رحم در شهرستان تفت دستگیر شدحسین عباسیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: طی عملیاتی خاص، شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی آبستن (دو قلو) با سلاح گلوله زنی نموده بود با کمک همیاران محلی و نیرو‌های انتظامی بخش نیر دستگیر شد.

او ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند ماه آینده (فصل بهار) شاهد تولد دو بره میش بودیم که متاسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

عباسیان تصریح کرد: از این شکارچی تعداد یک قبضه سلاح گلوله زنی، لاشه یک رأس میش وحشی آبستن که پس از کالبد گشایی تعداد دو جنین در داخل شکم آن بود، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

عباسیان اضافه کرد: پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی بخش نیر شده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس میش وحشی معادل ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده و همچنین بر اساس تبصره ۱ توضیحات ضمیمه مصوبه فوق الذکر بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌شود.

انتای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.