جشنواره فردوسی راهی برای نمایان شدن خلاقیت دانش آموزان

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان، برگزاری جشنواره فردوسی را راهی برای نمایان شدن خلاقیت دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان روز سه‌شنبه در دومین جشنواره ملی ادبی نوجوان و جوان فردوسی در محل گیت بوستان اهواز گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمک می‌کند که ظرفیت‌ها در بخش ادبی بیشتر فعال شوند.

او با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در جشنواره فردوسی استعدادیابی می‌شوند بیان داشت: برگزاری این جشنواره کمک می‌کند تا مشخص شود دانش‌آموزان در چه بخش ادبی امکان فعالیت و تولید علم دارند.

مهاجرانی اظهار کرد: یکی از موضوعات پردغدغه رهبر معظم انقلاب توجه و اهمیت دادن به فرهنگ و زبان فارسی است و این جشنواره کمک می‌کند دانش‌آموزان با ادبیات فارسی آشنا شده و آن را پاس بدارند.

این مقام مسئول ادامه داد: این جشنواره همچنین کمک می‌کند تا موضوعات هویت‌دار و فرهنگی ایران مورد دقت قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: این جشنواره همچنین کمک می‌کند که آثار متعددی از شاهنامه فردوسی توسط دانش‌آموزان، در بخش‌های مکتوب و غیرمکتوب تولید شود.

او اذعان داشت: هم اکنون ۱۱۴ هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز در کل کشور در ۶۸۰ مدرسه سمپاد مشغول به تحصیل هستند.

کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جشنواره فردوسی برای دومین بار برگزار می‌شود گفت: امسال این جشنواره با کیفیت بیشتری برگزار شده و امید است هر سال این جشنواره غنی‌تر و با کیفیت بیشتر انجام شود.

او افزود: این جشنواره با هدف آشنایی فرزانگان و نخبگان با ادب فارسی و ادبیات ایرانی و اسلامی است تا در این حوزه توانمند شوند.

مودت با اشاره به اینکه از یک هزار اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۱۲ اثر برگزیده شدند، بیان داشت: دانش‌آموزان خلاقیت‌های خود را در این جشنواره نشان می‌دهند.

جشنواره ملی ادبی فردوسی روز سه‌شنبه با میزبانی خوزستان در اهواز با حضور دانش‌آموزان برگزیده دراین جشنواره از سراسر کشور، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

این جشنواره در بخش‌های مختلف شعر، داستان کوتاه و داستانک، مقاله ادبی و نثرشاعرانه و... برگزار شد که در پایان از صاحبان ۱۲ اثر برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.