عبدالمهدی از آغاز سازوکار قانونی خروج نیروهای آمریکایی خبر داد

نخست‌وزیر عراق با اعلام شروع سازوکار قانونی و اجرایی فرآیند خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور تاکید کرد رایزنی‌ها برای اجرای خروج نیروهای آمریکایی از عراق شروع شده است.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با اعلام شروع سازوکار قانونی و اجرایی فرآیند خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور تاکید کرد: «پارلمان عراق به طرح اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور رای داد و ما رایزنی‌ها برای اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.»

نخست‌وزیر دولت پشبرد امور عراق درباره اصابت چند راکت به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد در شب گذشته نیز گفت: «شلیک موشک‌های کاتیوشا به سفارت آمریکا، امری غیر قابل قبول است.»

عبدالمهدی افزود: «بستن جاده‌ها و خیابان‌ها و مدارس هیچ ارتباطی به مساله تظاهرات مسالمت آمیز عراق ندارد.»

همچنین دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عادل عبدالمهدی روز سه‌شنبه با لورنزو جورنی، وزیر دفاع ایتالیا دیدار و بر اهمیت احترام کشور‌های جهان به حاکمیت عراق و امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

در این دیدار، روابط عراق و ایتالیا و تقویت همکاری نظامی و مسایل مربوط به تنش‌های اخیر و بحران منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دولت پیشبرد امور عراق گفت: تلاش دولت عراق همواره بر این بوده که روابط صادقانه و همکاری با همه همسایگان خود بر اساس احترام متقابل داشته باشد.

وی در ادامه بر ضرورت عبور از اوضاع کنونی منطقه و دور کردن ملت‌های آن از خطر جنگ و اهمیت همکاری و رایزنی بین دو کشور عراق و ایتالیا در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
امیدواریم بتوانید اینا را بیرون کنید.
آخرین اخبار