تنش دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در سنای آمریکا

رد اصلاحیه‌های دموکرات‌ها در روز نخست محاکمه ترامپ/ سنا مقررات استیضاح را تصویب کرد

سنای آمریکا تمامی درخواست‌های اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ را که از سوی دموکرات‌ها مطرح شد، رد کرد.

رد درخواست‌های اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سنای آمریکا تاکنون همه درخواست‌های اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را که دموکرات‌ها پیشنهاد کرده بودند، رد کرد.

پیش از این نیز چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنا از رد درخواست‌های اصلاح آیین‌نامه محاکمه پارلمانی ترامپ درباره احضار رئیس کارکنان کاخ‌سفید، درخواست گرفتن مدرک از اداره بودجه، کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری خبر داده بود.

شومر همچنین پیشنهاد اصلاحیه در احضاریه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور را برای ادای شهادت در دادگاه استیضاح دونالد ترامپ ارائه کرد که این پیشنهاد نیز رد شد.

سنا مقررات استیضاح ترامپ را تصویب کرد

سنای آمریکا روز چهارشنبه ضوابط پیشنهادی جمهوریخواهان را درباره دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از جمله تعویق بحث‌ها درباره احضار شاهدان تا اواسط برگزاری دادگاه تصویب کرد.

سنای آمریکا با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالف به این طرح پیشنهادی رای داد که امکان آغاز طرح ادله‌های قانونگذاران مجلس نمایندگان را از اواخر روز چهارشنبه امکان‌پذیر می‌کند.

مجلس سنا پس از تصویب مقررات جدید استیضاح، ادامه جلسه خود را به ساعت ۱۳ به وقت محلی موکول کرد.

         بیشتر بخوانید:

مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه رسما جلسه بحث درباره استیضاح و محاکمه ترامپ را آغاز کرد.

روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) پس از تحقیقات گسترده درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان «تعقیب توهمات» و با هدف «برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶»  اعلام کرده است.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است. مخالفان کلینتون و جانسون نیز نتوانستند آرای لازمِ دوسوم سناتورها را برای برکناری آنها جمع کنند.

با توجه به اینکه سناتورهای جمهوری‌خواه و هم‌حزبی‌های ترامپ، اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، برکناری او از ریاست‌جمهوری امری بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
حلافرض کنیدترامپ رفت که چی بشه ترامپ نمیره دوردوم هم تشریف داره این یک سیاسی بازیست درکشورخودمون هرریسجمحوری اومده خوب یابد هرکدام 80سال راتشریف داشتند انقدربه ملت سخت میگذره که 8سال اندازه 80سال طول میکشه ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
امسال ترامپ باشه ترامپ باشه موشک ایران هست برای این سیاست جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
هرچه باشه خون سردار عزیزمون بی نتیجه نمی مونه و این دیوانه قاتل جزای اون رو می پردازه. دلتنگتیم سردار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
بجای امری بعید بهتر بود مینوشتید.امری محال
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
برای ما مهم نیست که ترامپ بره یا باشه. چون سیاست همشون یکیه مگه اوباما رو فراموش کردیم که امروز اومد برجام رو امضا زد و فرداش تحریم علیه ایران رو امضا می کنه . شخص خاصی بر مملکت آمریکا حکومت نمی کنه بلکه سیاست استعماری اونها هست که داره حکومت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۲:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
اینها همش سیاسی بازیه و جلوه دادن دموکراسی برای جهان و انحراف افکار عمومی... لطفا مسئولین و خبرنگاران و مردم ایران، منتظر نتیجه استیضاح نباشند... آنچه مسلم است دشمنی خونی آمریکا با ایرانه و این فقط به رییس جمهورشان مربوط نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
منکه منتظر استیضاح نبودم الان هم که دیگه منتفی شد شماهم منتظر نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
سنا ودیگر ارکان قدرت در آمریکا تحت سیطره لابی صهیونیسم بین الملل قراردارند و با عنایت به خباثت ترامپ و دشمنی او با ایران اسلامی و حمایت بی چون چرای لابی صهیونیست از این فرد فاسد و بی بندوبار بعید به نظر میرسد استیضاح ایشان رای بیاورد. وبه اختمال قوی ترامپ در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد و دلیل آنهم در بالا اشاره شد و آن اینکه رئیس جمهور آمریکا را پیش از رای مردم آمریکا ، لابی صهیونیست انتخاب میکند. غده سرطانی یعنی این.
آخرین اخبار