مسئولین به فکر سیل زدگان چادرنشین باشند

با توجه به ورود موج بارشی از شرق استان هرمزگان نیاز است مسئولین تمهیدات لازم را برای سیل زدگان و هموطنانی که در کمپ‌های اسکان موقت زندگی می ‌نند بیاندیشند.

موج جدید بارشی در راه هرمزگان / مسئولین به فکر سیل زدگان چادرنشین باشندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بارندگی اخیر در شرق استان هرمزگان خسارات فراوانی به منازل، دام، زمین‌های کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت‌ها و قایق‌های صیادی روستائیان زد، راه ارتباطی بسیاری از روستا‌ها قطع شد و خانه‌های بسیاری اسیر آب و گل و لای شدند.

بعد از وارد شدن آسیب شدید به منازل روستائیان کمپ‌های اسکان موقت در برخی مناطق دایر شد و مردمی که خانه هایشان قابلیت سکونت را از دست داده بودند در آنجا اسکان داده شدند.

حال با وجود اینکه هنوز راه همه روستا‌ها باز نشده است و امدادرسانی‌ها هم در بعضی نقاط با بالگرد ادامه دارد و حتی کار بازسازی منازل مسکونی هم آغاز نشده است موج جدید بارشی در حال دربرگرفتن هرمزگان به ویژه شرق استان است.

این موضوع با وجود اینکه طبق اعلام هواشناسی حجم بارندگی کمتری نسبت به بارندگی قبل دارد، اما به هر حال می‌تواند مشکلاتی را برای سیل زدگان ایجاد کند و نیاز است مسئولین تمهیدات لازم را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بیاندیشند.

کاهش دما نیز یکی دیگر از مسائلی است که به دنبال بارندگی رخ خواهد داد و توجه به این مسئله هم امری بدیهی است.

رنجبر مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان اظهار داشت:از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر روز جمعه تحت تاثیر موج ناپایدار جوی اکثر نقاط استان شاهد بارندگی خواهد بود و شرایط بارانی طی روز پنج شنبه در اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: شدت بارش طی این مدت در برخی نقاط مرکزی و شرقی استان هرمزگان خواهد بود.

رنجبر تصریح کرد: تاثیرات این موج در مناطق دریایی استان نیز طی روز چهارشنبه تا ظهر پنج شنبه وزش تند باد‌های جنوب شرقی و از ظهر پنجشنبه با خروج موج بارشی از مناطق و جزایر خلیج فارس وزش تندباد‌های شمال غربی را خواهیم داشت.

رنجبر تاکید کرد: طی این مدت با توجه به مواج شدن دریا لازم است تمهیدات لازم در خصوص سفر‌های دریایی صورت گیرد.

او خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی هم از روز جمعه شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان تاکید کرد: مقدار بارش بسیار کمتر از بارش قبلی است و پیش بینی ۳۰ میلی متر بارندگی شده است، اما باید توجه داشت که استان کرمان هم داری بارندگی خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار