رسیدگی به تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات کاشان

فرماندار کاشان گفت: به منظور حفظ باغ‌های خارج از محدوده شهری با ساخت و سازهای غیرمجاز در این باغات برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت وجود باغ‌ها در محدوده شهری کاشان ابراز داشت: این باغ‌ها و فضای سبز موجود در کاشان تنها راه تنفس کاشان هستند و باید توسط مردم و همچنین سعی و تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط حفظ شوند.

او با بیان اینکه به منظور حفظ باغ‌های خارج از محدوده شهری با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این باغات برخورد می‌شود، اظهار داشت: رسیدگی به این تخلفات و همچنین تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت مورد انتظار مردم است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در همان روز‌های شروع عملیات لازم و ضروری است، تصریح کرد: در صورتی که ساختمانی بنا شود و قرار باشد بعد از آن با آن ساخت و ساز برخورد شود به دلیل اسکان افراد ممکن است اجرای حکم تبعات به همراه داشته باشد.

او با اشاره به تخلف برخی در استفاده غیرمجاز و بیش از حد منابع آبی دشت بحرانی کاشان خاطرنشان کرد: با این افراد که بدون توجه به معیار‌های موجود و به‌صورت غیرقانونی از منابع آبی استفاده کنند برخورد جدی و قاطع می‌شود.

مرتضایی با بیان اینکه برخی از متخلفین به اهمال در اجرای قانون امید دارند، اذعان داشت: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی در حفظ باغات و اراضی کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

او گسترش شهر‌ها و توسعه شهرنشینی را از جمله دلائل نابودی باغات و مزارع کشاورزی دانست و تاکید کرد: تغییر کاربری این اراضی باعث شده است تا چهره و ظاهر شهر هم دچار تغییرات منفی شود.

فرماندار کاشان همچنین با اشاره لزوم حفظ سرمایه عظیم خاک در سطح شهرستان افزود: یکی از مهمترین پیامد‌های فرسایش خاک خطر سیلاب‌های فصلی است که شهر و شهروندان کاشانی را تهدید می‌کند و به این دلیل لازم است تا علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مردم نیز با انجام اقدامات لازم همانند درختکاری و توسعه فضای سبز از فرسایش خاک به خصوص در حومه شهر جلوگیری کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید طرح‌های عملی برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی اجرایی شود، بیان داشت: یکی از مهمترین راهکار‌ها به این منظور اعطای تسهیلات به کشاورزان برای توسعه آبیاری قطره‌ای و استفاده از تکنولوژی روز دنیا است که در این راستا همکاری شبکه بانکی را طلب می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار