مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

کمک رسانی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد

راشکی گفت: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در جنوب استان کار امدادرسانی از طریق بالگرد‌ها در حال انجام است.

راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از امدادرسانی به۱۳۱۴۱۸ نفر از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی ۲۹۷۴۶ خانوار آسیب دیده توسط ۴۴۰۰ نجاتگر در استان در حال انجام است.

رسول راشکی اظهار کرد: از ۲۱ دی ماه تا تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۱۱۲ روستا در ۱۵ شهرستان این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شده اند.

۱۸۳ سورتی پرواز در مناطق سیل زده جنوب استان انجام شد/ نیروهای امدادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۴۴۰۰ نفر روز نجاتگر در قالب ۱۱۳۵ تیم روز عملیاتی صورت گرفت.

او ادامه داد: در این مدت ۱۴۲۵۰ نفر از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادر‌های این جمعیت اسکان اضطراری یافتند. ۳۰۳۴ دستگاه چادر، ۶۲۸۸ تخته موکت، ۱۳۵۴۲ تخته پتو و ۷۹۲۳ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

راشکی به توزیع ۱۸۵۶۳ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۶۰۵۲ بسته غذایی یکماهه اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی مقدار ۲۱۹۳۳ قوطی کنسرو، ۱۳۹۲۳ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل آب معدنی، نان، حبوبات، روغن، چای، فانوس، والور و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیل زدگان توزیع شده است.

او  تاکید کرد: کار امدادرسانی از طریق هوا توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و با ۱۸۳ سورتی پرواز تا کنون انجام گرفته است.

راشکی افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار