۹۰۰ پایگاه اینترنتی وابسته به داعش در عراق بسته شد

وزارت کشور عراق از مسدود شدن حدود ۹۰۰ پایگاه اینترنتی وابسته به گروه تروریستی داعش که اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کردند، خبر داد.

۹۰۰ پایگاه اینترنتی وابسته به داعش در عراق بسته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت کشور عراق اعلام کرد حدود ۹۰۰ پایگاه اینترنتی وابسته به گروه تروریستی داعش را که شایعه پراکنی می‌کردند، مسدود کرده است.

سرلشکر سعد معن، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور عراق در گفتگو با این خبرگزاری با اشاره به مسدود شدن حدود ۹۰۰ پایگاه اینترنتی وابسته به باند‌های تروریستی داعش از شهروندان عراقی خواست در دریافت اطلاعات مراقب باشند و خبر‌ها و اطلاعات را از منابع مطمئن و واقعی دریافت کنند.

سرلشکر سعد معن گفت: بیشتر شایعات به صورت خودجوش نیستند بلکه ارتش‌ها و سازمان‌های مغرضی وجود دارند که به صورت مخفیانه و با هدف بهره برداری از شرایط و موقعیت خاص در جهت‌ها و اهداف دیگر عمل می‌کنند. وی از شهروندان عراقی خواست در دریافت اطلاعات مراقب باشند.

سرلشکر سعد معن تأکید کرد در عراق کانال‌های رسمی اطلاع رسانی مانند شبکه رسانه‌های عراق و کانال‌های ملی وجود دارند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

این مقام وزارت کشور عراق افزود وبگاه خبری وزارت کشور هم یک مرجع رسمی در انتقال اخبار و اظهارنظر‌ها درباره مسائل امنیتی کشور است.

از سوی دیگر سرهنگ زیاد محارب القیسی، مدیر بخش مبارزه با شایعات در وزارت کشور عراق در گفتگوی ویژه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: بخش مبارزه با شایعات در وزارت کشور با هماهنگی وزارت ارتباطات توانست حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ وبگاه شایعه پراکنی متعلق به باند‌های تروریستی داعش را مسدود کند.

سرهنگ القیسی افزود معمولا انتشار شایعات درباره جرائم خطرناک بر امنیت و ثبات کشور تأثیر می‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد براساس قانون هر کسی که به عمد اقدام به انتشار شایعه دروغ یا مغرضانه یا تبلیغات بحث برانگیز کند یا اینکه خبر دروغی در زمان جنگ بدهد که به آمادگی‌های جنگی و عملیات نظامی نیرو‌های مسلح آسیب برساند یا باعث ایجاد ترس و تضعیف روحیه ملت شود، مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار