اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اردبیل/آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل از دهه فجر

استاندار اردبیل از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۳ پروژه مهم استان اردبیل خبر داد.

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اردبیل/آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن اردبیل از دهه فجر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای معاونین اداره کل دیوان محاسبات استان گفت: برای راه آهن اردبیل و اجرای پایاب سد‌های گیوی و سبلان نزدیک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و از دهه فجر عملیات اجرایی ریل گذاری و انجام پایاب سد‌های مذکور نیز آغاز می‌شود.

او افزود: در سفر رئیس محترم جمهوری به استان اردبیل که بصورت فشرده و یک روزه انجام شد اعتبار خوبی برای طرح‌ها و پروژه‌ها گرفته شد و طرح‌های بزرگی نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل راه اندازی و احیای واحد‌های راکد و نیمه کاره را یاد آور شد و گفت: تیمی برای راه اندازی و احصای این واحد‌ها مشخص شده و نزدیک ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رییس جهمور به این مساله در نظر گرفته شد.

بهنام جو با بیان اینکه باید تفکر و فکر همه ما بلند مدت و با چشم انداز ۲۰ ساله باشد افزود: با دید باز و با برنامه ریزی بدون حب و بغض می‌توانیم برای آینده امیدوار باشیم و اقدامات خوبی در خور و شان این مردم انجام دهیم.

او با بیان اینکه برای مدیریت وضعیت موجود و توسعه استان مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با تدبیر و سنجش همه جوانب ریسک پذیر باشند بیان کرد: خوشبختانه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل پرتلاش هستند و بحث آموزش در نظارت و پیشگیری باید پیگیری شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در محاصره اقتصادی قرار گرفته ایم گفت:باید با تدبیر و نگاه ویژه هزینه کمتر راندمان بیشتری در مدیریت داشته باشیم و با استفاده از راهکار‌های قانونی، تعامل و تفاهم بین دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند.

بهنام جو با اشاره به اینکه استفاده از راهکار قانونی به مدیران آموزش داده شود افزود: به عنوان مثال تغییر کاربری برخی مدارس در سطح شهر با استفاده از قانون می‌توان بالای بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش بدست آورد و این مبلغ کلیه مشکلات این بخش را مرتفع می‌سازد.

او همچنین دیوان محاسبات را یک دستگاه نظارتی و هدایتی دانست و افزود: این دستگاه در راستای حفظ بیت المال و هزینه اعتبارات اختصاص یافته در محل‌های معین شده تلاش می‌کند و دستگاه‌های اجرایی باید از دید مثبت این سیستم به نحو احسن استفاده کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید از نظر و پیشنهاد دیوان محاسبات نیز استفاده شود گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نحوه هزینه کرد اعتبارات پرسنل این ارگان اشرافیت کامل دارند و با تعامل می‌توان عملکرد سایر دستگاه‌ها را مورد سنجش قرار داد.

سید محمد اسحاقی، مدیر کل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز گفت: بودجه یعنی علم و هنر تخصیص، استفاده و هزینه اعتبارات از منابع محدود به نیاز‌های نامحدود است و باید تلاش کنیم با نظم و انظباط این منابع در جا‌های مشخص شده صرف شود.

او با بیان اینکه اقتدار در ذات دیوان محاسبات و ذات نظارت است افزود:با کنترل بودجه و هدایت و نظارت آن می‌توانیم از بروز مشکلات مالی در دستگاه‌های دولتی پیشگیری کنیم.

اسحاقی افزود: در ۸ ماهه امسال اقدامات پیشگیرانه ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار