لزوم مشارکت اصناف در ایجاد شور انتخاباتی در جامعه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه با اشاره به نقش بازاریان در رونق تولید گفت: در برهه کنونی انتظار از اصناف کمک به ایجاد شور و شوق در جامعه برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  مشایخی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نقش بازاریان و اصناف و کسبه در اقتصاد شهرستان و رونق تولید و اشتغالزایی گفت: در برهه کنونی انتظار از اصناف کمک به ایجاد شور و شوق در جامعه برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 مشایخی با بیان اینکه بازاریان و اصناف بالاتر از اصالت وجودی خود به عنوان موزع در بین تولیدکننده و مصرف کننده با ایفای نقش در مسائل اجتماعی، فرهنگی و مراسم مختلف، در تمام مراحل پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و قبل از آن همراه مردم بودند و سختی‌های مسیر انقلاب با حضور این قشر هموارتر شده است، افزود: تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیت‌های بی‌شماری در کشور شده است.

او با اشاره به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، مبنی بر اینکه اصناف از بازوان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: در طول تاریخ این مرزوبوم، قشر زحمتکش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته و همراه با مؤلفه‌های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت همراه بوده‌اند.

فرماندار ویژه میانه در ادامه با تقدیر از هیئت امنای بازار و اتاق اصناف میانه در برگزاری آیین گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی و حرکت خودجوش آن‌ها در این خصوص افزود: این قشر از جامعه حق مطلب را به خوبی ادا کردند.

او همچنین از کمک‌های نقدی و غیرنقدی بازاریان و اصناف به زلزله زدگان شهرستان و استمرار این حمایت‌ها تقدیر و بر لزوم فرهنگ سازی برای حضور تمامی اصناف در مراسم تاکید کرد.

فرماندار میانه گفت: باید ضمن لحاظ خواسته اصناف، در اجرای مراسم به تفکیک مراسم ملی مذهبی در تقویم کشور پرداخته و حدود و انتظارات از اصناف و بازاریان را برای شرکت در آن‌ها را مشخص کرده و با ابلاغ آن‌ها نتیجه بگیریم، زیرا در این بین نظراتی ارائه خواهد شد که سبب ایجاد وحدت رویه و همسویی هرچه بیشتر در بین این قشر و دستگاه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.