معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

۱۶ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان امسال فرسوده می‌شود

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قزوین گفت: ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در کشور تا پایان امسال فرسوده می‌شوند که باید برای جایگزینی آن‌ها اقدام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، گفت: هم اکنون ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در کشور وجود دارد که تا پایان امسال، عمر ۱۶ هزار دستگاه از ۱۰ سال گذر می‌کند و فرسوده می‌شوند.

او با بیان اینکه برای جایگزینی این تعداد اتوبوس و رفع نیاز‌های موجود در این بخش، به خرید اتوبوس‌های بیشتری نیاز است، اظهار داشت: استفاده از حمل و نقل‌های نوین مانند تراموا که صرفه اقتصادی دارند باید در دستور کار مسوولان کشور قرار گیرد.

رجب صلاحی در ادامه به وضعیت حمل و نقل مسافر در قزوین، اشاره کرد و گفت: طبق قانون، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت، می‌توانند از تراموا استفاده کنند که این ویژگی در شهر قزوین و شهرستان‌های اطراف آن وجود ندارد.

این مسؤول، میزان تردد و حمل و نقل مسافر را معیار دیگری برای استفاده از تراموا عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون اگر میزان تردد‌های مسافران در یک مسیر شهری بیش از ۶ هزار نفر باشد امکان استفاده از تراموا وجود دارد که در این خصوص قزوین واجد شرایط است.

رجب صلاحی در ادامه به خرید نردبان برای شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است که یک مطالعه اساسی در این خصوص انجام شود و البته همه باید تلاش کنند تا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها گام بردارند.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار