یک مقام مسئول در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ انواع گل برای روز مادر / ایرانی‌ها سالی ۱۲ شاخه گل می‌خرند

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: باتوجه به نزدیک شدن ایام عید، افزایش یمتی برای گل پیش بینی نمی‌شود.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  افزایش قیمت گل در بازار اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام عید، افزایش قیمتی برای گل پیش بینی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمتی در گل ها برای روز مادر پیش بینی می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: طی ۱۲ روز آینده، جلسه‌ای را با وزارت جهاد کشاورزی داریم که امیدواریم پیشنهاد قیمتی که به آن‌ها ارایه می‌شود مورد قبول واقع شود، در صورت  قبول این پیشنهاد، قطعا افزایشی برای بازار گل نخواهیم داشت، اما اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع نشود احتمال افزایش قیمت برای گل در روز مادر وجود دارد.


بیشتر بخوانید: کاهش ۴۰ درصدی قیمت گل در بازار/رکود بر بازار گل حاکم است 


شاهرخی با اشاره به اینکه خرید گل از سبد خانوار خارج شده است، اظهار کرد: طی ۲ هفته اخیر به دلیل تنش‌های منطقه ای،  در بازار گل ریزش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت را تجربه کردیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با بیان اینکه مصرف سالیانه گل در ایران شاخه‌ای ۸ تا ۱۲ شاخه است، تصریح کرد: این در حالی است که مصرف گل در اروپا، ۲۰۰ شاخه است.

شاهرخی در ادامه از قیمت گل‌های پر مصرف در بازار خبر داد و گفت: گل رز هلندی درجه یک، ۱۵ هزار تومان، رز ایرانی ۵ تا ۷ هزار تومان، گل داوودی ۱۵ هزار تومان، گل میخک ۱۵ هزار تومان، گل مریم ۸ تا ۱۰ هزار تومان، گل لیلیوم ۱۰ هزار تومان، گل شب بو ۸ تا ۱۰ هزار تومان، گل آلستومریا ۴ تا ۶ هزار تومان، گل آنتریوم ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار گل ، روز مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار