اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت:

وضعیت سد‌های هرمزگان بسیار خوب است/ بارش‌ها ۴۰درصد از متوسط درازمدت بالاتر است

وزیر نیرو گفت: امسال وضعیت سد‌های استان هرمزگان بسیار خوب است و اگر مردم مدیریت مصرف آب داشته باشند، قطعا تابستان بدون دغدغه‌ای خواهیم داشت.

وضعیت سد‌های هرمزگان بسیار خوب است/ بارش‌ها ۴۰درصد از متوسط درازمدت بالاتر استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تصمیمات اتخاذ شده برای مدیریت بارش باران و برف‌ و جلوگیری از ایجاد حادثه اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ سال خشکسالی در کشور طبیعتا شریطی را فراهم کرده که ما در حال حاضر فکر می‌کنیم در اثر بارش‌های رحمت الهی ممکن است آمادگی یا برنامه‌ریزی نداشته باشیم، اما این‌گونه نیست؛ البته سیل فروردین امسال باعث شد که توجه بیشتری به پروژه‌های لایروبی رودخانه‌ها و مهندسی رودخانه‌ها شود که تا حدود زیادی هم تأثیرگذار بوده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: سیل سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته منجر به جان‌باختن هموطنانمان می‌شد، ولی امسال با آمادگی و همکاری بین دستگاه‌ها و همکاری مردم، این سیل جان‌باخته‌ای نداشته است.

اردکانیان گفت: حدود ۴۰ درصد از متوسط درازمدت باران بیشتری را در سال ۹۸ داشته‌ایم و حتی این میزان ۴ تا ۵ درصد از میزان بارندگی‌های سال گذشته بیشتر بوده است، بنابراین آمادگی استفاده حداکثری از رحمت الهی را داشته و برنامه‌ریزی لازم را برای کاهش خسارات سیلاب‌ها داشته‌ایم.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما برای استان هرمزگان تأمین آب شرب است، این در حالی است که امسال وضعیت سد‌ها بسیار خوب است و اگر مردم هماهنگی بیشتری در مدیریت مصرف آب داشته باشند، قطعا تابستان بدون دغدغه‌ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار