مسدود شدن راه ارتباطی ۲۴ روستای آذربایجان‌شرقی

 معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بروز پدیده کولاک شب گذشته راه ارتباطی ۲۴ روستای استان بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بروز پدیده کولاک شب گذشته راه ارتباطی ۲۴ روستای استان بسته شد.

رسول زاده افزود: این روستا‌ها در دامنه کوه و مناطق کوهستانی شهرستان‌های مراغه، میانه، بستان آباد، هشترود، چاراویماق و سراب واقع است.

او گفت: روز گذشته راهداران راه ارتباطی ۶۸۰ روستای استان را که به علت بارش برف و کولاک بسته شده بود، بازگشایی کردند و هم اکنون نیز مشغول بازگشایی راه‌های روستایی هستند که در صورت قطع کولاک راه ارتباطی آن‌ها تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در چند روز گذشته عوامل راهداری این اداره کل راه‌های اصلی استان را در چند مرحله برف روبی و یخ زدایی و در این عملیات ۱۰ هزار تن نمک و شن استفاده کرده اند.

رسول زاده، با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه‌های اصلی، شریانی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن‌ها به صورت ایمن در جریان است،افزود: رانندگان در زمان بارش برف در صورت نداشتن ضرورت از رفت و آمد در گردنه‌ها و محور‌های برفگیر و کوهستانی استان خودداری کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی جدیدی از اواخر پنجشنبه و روز جمعه وارد استان شده و موجب بارش برف و کولاک، مه گرفتگی و لغزندگی معابر می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار