پرداخت بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای اشتغال فراگیر و پایدار روستایی در آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت بیش از ۲۲۱۷ میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،غلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این تسهیلات برای تعداد ۱۳۲۳ طرح ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت شده و تا کنون اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیربه تعداد ۳ هزار و ۶۶۱ نفر است.
 
مرادی با تاکید بر اینکه بانک‌های استان باید تلاش بیشتری در راستای جذب منابع مالی به عمل آورند، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۳۳ نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یک هزار و ۶۴۵ نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.
 
وی، ادامه داد: سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی است.
 
مرادی، گفت: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد ۴ درصد برای روستا‌های محروم مرزی و ۷درصد برای سایر مناطق پرداخت می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سهم استان از محل اعتبارات اشتغال فراگیر ۷ هزار و ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی بانک‌ها و با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و همچنین این اعتبار برای اجرای طرح‌های مشمول برنامه اشتغال فراگیر ۲ الی ۷ درصد یارانه دارد.
 
مرادی ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، دولت طرح‌های اشتغالزایی بخش‌های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته‌های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می‌دهد که تسهیلات اعطایی بیشتر در زیر بخش‌های دام و طیور، واحد‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، صنایع کشاورزی و شیلات است.
 
این مسئول یاد اور شد: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود و تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
مرادی افزود: همچنین در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای رسته فعالیت‌های اولویت دار بخش کشاورزی، مبلغ ۵۵ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ (ملی و استانی) به ۴۵ نفر از متقاضیان زیر بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.
 
انتهای پیام/ط
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.