مدیرعامل ستاد دیه کشور:

۷۶ درصد زندانیان غیرعمد بدهکار اوراق تجاری هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ساری گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۶ زندانی به عنوان بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور در جمع اعضای هیات امناء ستاد دیه مازنداران با بیان اینکه محکومان مالی بیشترین طیف زندانیان جرایم غیرعمد را شامل می‌شوند، گفت:هم اکنون ۱۴ هزار و ۶۶۴ زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که هفت هزار نفر در زمره محبوسان تک‌قرار هستند و با تشکیل پرونده و احراز ناتوانی مالی امکان بهره‌مندی از تسهیلات ستاد دیه را خواهند داشت.

او افزود: بدهکاران چک و سفته با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۶ نفر، بیشترین جمعیت را در بین زندانیان به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: حدود ۱۰ درصد این مددجویان افرادی هستند که نه با صدور چک یا امضای سفته، بلکه به واسطه ضمانت از طریق این اوراق تجاری گرفتار زندان شدند و بدهکار اصلی یا متواری است یا به دلیل حوادثی، چون خودکشی یا مهاجرت دائمی دسترسی به آن‌ها مقدور نیست.

جولایی با اشاره به این که استان مازندران در میزبانی از زندانیان جرایم غیرعمد رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: اگر چه از این جمعیت تنها ۶۲۲ نفر در شمار مشمولین کمک قرار دارند، اما همین تعداد و همین جمعیت هرگز در شان مردمان مومن و اصیل شهر‌های این استان نیست.

او گفت: تهران با نگهداری از ۱۳۹۶ زندانی بیشترین محبوس غیرعمد و سیستان وبلوچستان با ۶۴ محبوس کمترین جمعیت را به خود اختصاص داده اند.
 

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.