در حیاط دولت دوم بهمن چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیئت دولت امروز با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد و وزرای دولت همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، گفت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده بزرگ کشورمان سردار سلیمانی در کنار هم قرار گرفتند، چنین ملتی از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت اقتصادی بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست، گفت: نمی‌توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم، اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم. بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازار‌های دیگر را در اختیار داشته باشیم و بنابراین در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است، اما ظاهرا عده‌ای برون‌گرا را درون‌زا می‌خوانند. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اعضای کمیته بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی باید پاسخگو باشند

لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نحوه کار کمیته بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی در دولت، اظهار کرد: کمیته‌ای را هیئت دولت به مسئولیت وزیر راه و شهرسازی تعیین کرده است که سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت دادگستری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سخنگوی دولت و ستاد کل نیرو‌های مسلح عضو این کمیته هستند. ما هم از معاونت‌های حقوقی این دستگاه‌ها از جمله نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع دعوت کرده‌ایم که در جلسات حضور داشته باشند و آنها گزارش‌های خود را ارائه دادند. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

نامه مشروط رئیس جمهور به سران کشور‌های ۱+۴ درباره برجام

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اتفاقاتی که درباره برجام رخ داده است، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه، آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت و اعلام کرد که که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم و آمادگی داریم آنچه تعهدات ما در برجام است را انجام دهیم اما به شرطی که ۱+۴ هم بخواهد در برجام بماند و به تعهداتش وفادار باشد.

او افزود: بحثی که مطرح شد این بود که اگر آمریکایی‌ها یا هر جای دیگری بخواهند پرونده را به شورای امنیت ببرند آن وقت تصمیمات سخت تری را خواهیم گرفت. به نظر من این نوشته آقای رئیس جمهور است به برخی از کشورها و اگر بخواهند در برجام باشند ما به این متعهد هستیم و اگر آنها بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر خود به اوکراین اظهار کرد: در این سفر من حامل پیام تسلیت رئیس جمهور کشورمان به دولت و ملت اوکراین بودم و با رئیس جمهور، بخشی از کابینه، وزیر خارجه و حمل و نقل اوکراین دیدار داشتم و آنها هم از همراهی ایران تشکر کردند.

او بیان کرد: در این سفر تاکید شد که روند بررسی سانحه به صورت مشارکتی و طبق دسیپلین مربوط به سوانح انجام شود و نتایج نهایی آن اطلاع رسانی شود. این سفر بسیار سفر موثری بود این سانحه هم در دست بررسی دقیق است و نتایج آن اعلام می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه کسی مسئول بررسی جعبه سیاه هواپیما است، اظهار کرد: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای بررسی سانحه است و سانحه هم در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است و این کار در دست بررسی است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال انجام است. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره گزینه وزارت جهاد کشاوزی اظهار کرد: به موجب قانون اساسی درصورتی که وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد رئیس جمهور اختیار دارد آن وزارتخانه را به مدت سه ماه با سرپرست اداره کند. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

وضعیت سد‌های هرمزگان بسیار خوب است

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تصمیمات اتخاذ شده برای مدیریت بارش باران و برف‌ و جلوگیری از ایجاد حادثه اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ سال خشکسالی در کشور طبیعتا شریطی را فراهم کرده که ما در حال حاضر فکر می‌کنیم در اثر بارش‌های رحمت الهی ممکن است آمادگی یا برنامه‌ریزی نداشته باشیم، اما این‌گونه نیست؛ البته سیل فروردین امسال باعث شد که توجه بیشتری به پروژه‌های لایروبی رودخانه‌ها و مهندسی رودخانه‌ها شود که تا حدود زیادی هم تأثیرگذار بوده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: سیل سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته منجر به جان‌باختن هموطنانمان می‌شد، ولی امسال با آمادگی و همکاری بین دستگاه‌ها و همکاری مردم، این سیل جان‌باخته‌ای نداشته است. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

ماهواره ظفر قبل از ۲۲ بهمن به فضا پرتاب می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه ۲ بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان پرتاب ماهواره ظفر اظهار کرد: ممکن است پرتاب ماهواره ظفر موفقیت‌آمیز نباشد، اما از این ماهواره دو نسخه وجود دارد که در صورت عدم موفقیت آمیز بودن پرتاب سریعا ماهواره دوم جایگزین می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ماهواره ظفر قبل از ۲۲ بهمن پرتاب می‌شود که اطلاعات آن شفاف اعلام خواهد شد. (بیشتر بخوانید)


بیشتر بخوانید: امروز در حیاط دولت چه گذشت؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار