شناسایی ساختار برخی قوانین معیوب در کشور/ از نظازت‌های مردمی استفاده می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور جدی‌تر سراغ ترک فعل‌ها خواهد رفت و مدیری که به حرف خود عمل نمی‌کند باید از گود خارج شود.

شناسایی ساختار برخی قوانین معیوب در کشور/ از نظازت‌های مردمی استفاده می‌شودبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده رئیس قوه قضاییه در نشست شورای اداری بافق، گفت: مردم در کنار مشکلات موجود در کشور پای نظام و ولایت خود ایستاده اند و این موضوع مسئولیت مسوولان را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

او افزود: سازمان بازرسی کل کشور جدی‌تر سراغ ترک فعل‌ها خواهد رفت و مدیری که به حرف خود عمل نمی‌کند باید از گردنه خارج شود.

نماینده رئیس قوه قضائیه یکی از رویکرد‌های قوه قضاییه را شناسایی و پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان کرد و ادامه داد: قوه قضاییه پرچم مبارزه با فساد را بالا برده است و اگر بخواهد عدالت تحقق یابد یک روی آن مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به اینکه گاهی منشا بسیاری از فساد‌ها فساد‌های سیاسی است، گفت: تمامی این‌ها باید با جدیت برخورد شود و قوه قضاییه اعلام کرده که مبارزه با فساد نه مقطعی است و نه تحت تاثیر فضا قرار می‌گیرد.

او بر لزوم تمرکز دستگاه‌ها بر امر پیشگیری تاکید و گفت: وظیفه پیشگیری ابتدا بر عهده مسوولان اجرایی است و اقدام آخر بر عهده قوه قضاییه است.

نماینده رئیس قوه قضائیه همچنین یکی از اولویت‌های این نهاد را حمایت جدی از سرمایه گذاری مشروع برشمرد و گفت: باید موانع فردی که حاضر است سرمایه خود را در استان یا شهر خود صرف بکند برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان به ساختار معیوب برخی قوانین در کشور اشاره کرد و ادامه داد: یکی از کار‌های این نهاد، شناسایی و پیگیری این ساختار‌های معیوب است و از هیچ تلاشی در جهت حل مشکلات مردم تا جایی که در حوزه وظایف و اختیارات قوه قضاییه است دریغ نخواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها استفاده از نظارت‌های مردمی است گفت: اگر همه ما و مردم نسبت به ایراد و خلاف حساس باشیم حتما این حساسیت موجب کاهش فساد می‌شود.

او با بیان اینکه مدیران وظیفه نظارت و بازرسی دارند و هیچ فردی نباید از نظارت مصون باشد تصریح کرد: تمام کسانی که وظیفه نظارت دارند اگر وظیفه خود را انجام دهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

جلوگیری از خام فروشی و پیگیری فرآوری در داخل کشور و اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست شورای اداری بافق به ان اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار