باشگاه پرسپولیس: یا همه میزبانیم یا هیچ‌کدام!

کانال‌های هواداران پرسپولیس، به مقاومت باشگاه در مقابل تصمیم کنفدراسیون آسیا تاکید داشتند و بر این باور بودند که یا در خانه از حریفان خود میزبانی می‌کنند یا از این مسابقات کنار بکشند.

باشگاه پرسپولیس: یا همه میزبانیم یا هیچ‌کدام!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هواداران فوتبال این روز‌ها دل‌نگران وضعیت تیم‌های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا هستند و دل‌شان نمی‌خواهد که با یک تصمیم سیاسی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ شده تیم‌های بزرگ و ریشه‌دار کشورمان را از حضور در این تورنمنت بزرگ آسیایی محروم ببینند. طی نظرسنجی‌های بزرگی که در این مدت توسط رسانه‌های مختلف انجام شد، اکثر فوتبالدوستان بر این باورند که نباید به هر قیمتی در این بازی‌ها حاضر شویم و عزت و منافع ملی در این بین باید در اولویت قرار داشته باشد.

رای اولیه به مقاومت

درست روز اولی که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه‌ای شد کانال‌های هواداری با انتقاد از این اقدام، به مقاومت باشگاه در مقابل این تصمیم تاکید داشتند و بر این باور بودند که یا در خانه از حریفان خود میزبانی می‌کنند یا از این مسابقات با هر عواقبی که ممکن است برای تیم محبوب‌شان داشته باشد، کنار بکشند. با این شرایط دست مسئولان باشگاه و حتی مدیران کلان برای تصمیم‌گیری درخصوص این تصمیم باز گذاشته شد تا آن‌ها با فشار حداکثری بتوانند مسئولان AFC را وادار به عقب‌نشینی کنند.

حمایت از رقبا بعد از مذاکراتی که مسئولان ورزش و حتی مدیران

رده بالای مملکتی با AFC داشتند، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تشکیل جلسه‌ای فوری موضوع گرفتن میزبانی از ایرانی‌ها را مجددا مورد ارزیابی قرار داد و این بار با پس گرفتن حرف قبلی خود، میزبان نبودن ایرانی‌ها را فعلا مربوط به بازی‌های پلی‌آف دانست و اعلام کرد برای بازی‌های مرحله گروهی بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد. با این تصمیم این‌گونه مطرح شد که ممکن است دو تیم پرسپولیس و سپاهان تصمیم دیگری بگیرند و به آینده امیدوار بمانند و حتی انتقاد‌هایی به انصاری‌فرد نیز توسط هواداران پرسپولیس صورت گرفت، اما نشست دوشنبه مدیران چهار باشگاه آسیایی در فدراسیون فوتبال باز هم خروجی قبلی جلسات را تایید کرد؛ یا میزبانی هر چهار نماینده ایران در آسیا یا خداحافظی از این رقابت‌ها!

نشست جدید با AFC

قرار است فردا شب باز هم جلسه‌ای در مقر AFC با حضور نمایندگان چهار باشگاه ایرانی و ابراهیم شکوری برگزار شود تا در این جلسه تصمیم نهایی برای میزبانی تیم‌های ایرانی در این مسابقات گرفته شود. از همین حالا برخی منابع خبر می‌دهند ممکن است در این نشست تصمیمات جدیدی اتخاذ شود که یکی از این تصمیمات می‌تواند گرفتن میزبانی در بازی‌های پلی‌آف و برگرداندن قطعی میزبانی در بازی‌های مرحله گروهی باشد.

مسئولان پرسپولیس، اما می‌گویند باشگاه براساس تفاهمنامه‌ای که در فدراسیون فوتبال به امضا رسانده، نمی‌تواند موافق این حکم باشد و حرف نمایندگان ایرانی این است که یا باید همه میزبانی‌ها به تیم‌های ایرانی برگردد یا اینکه در هیچ شرایط دیگری حاضر به شرکت در این رقابت‌ها نخواهند بود.

این موضوع در صورتی که اتفاق بیفتد می‌تواند برای مدیریت انصاری‌فرد به یک چالش بزرگ تبدیل شود، چراکه گروهی از هواداران پرسپولیس راضی نمی‌شوند تیم‌شان در حالتی که می‌تواند مقابل تماشاگرانش به میدان برود به خاطر منافع تیمی دیگر که از قضا یکی از آن‌ها استقلال است از مسابقات کنار بکشد.

هدف تیم ملی است، نباید اختلاف بیفتد

نظر اکثر کارشناسان فوتبالی کشورمان بر این است که نمایندگان عرب AFC که اکثرا عربستانی و بحرینی هستند با این حاشیه‌هایی که ایجاد کرده‌اند تنها به دنبال حذف تیم‌های باشگاهی ما نیستند و هدف اصلی آن‌ها گرفتن میزبانی از تیم ملی و مسجل کردن راه صعود عراق و بحرین به دور بعدی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی است. در این شرایط نباید با نگاه‌های رنگی آب به آسیاب دشمنان بریزیم و همین اندازه که تا اینجا AFC را از موضع ابتدایی خود عقب رانده‌ایم، می‌توانیم با اتحاد حرف خود را به کرسی بنشانیم و یک‌بار برای همیشه مقابل این دشمنی‌های آشکار قد علم کنیم.


منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.