رئیس سازمان شیلات ایران؛

سهمیه سوخت صیادان ۱۲۰۰ لیتر تعیین شد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت:سهمیه بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰تومان در قالب ۱۲۰۰لیتر در ماه برای صیادان به تصویب رسید.

سهمیه سوخت صیادان ۱۲۰۰ لیتر تعیین شد نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: جامعه صیادی با ثبت نام در سامانه تجارت آسان می‌توانند برای دریافت سهمیه سوخت ماهانه ۱۲۰۰ لیتر  اقدام کنند.

او با بیان اینکه تصمیم میزان سوخت بر اساس فرمول فائو گرفته شده است ادامه داد:قدرت موتور، فاصله صیدگاهی، روز‌های دریاروی و ... از جمله مواردی است که این فرمول آن را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه مقدار سوخت تعیین شده پاسخگوی نیاز جامعه صیادی است، تصریح کرد:پیش از این مقدار سهمیه سوخت کمتری در نظر گرفته شده بود، اما بر اساس این فرمول توانستیم دستگاه‌های مربوط را قانع و سهمیه سوخت کافی را برای صیادان تصویب کنیم.

خون میرزایی افزود: به‌زودی سهمیه سوخت ۱۲۰۰ لیتر ماهانه با قیمت ۱۵۰۰ تومان در کارت سوخت صیادان لحاظ خواهد شد.

میزان صید بیشتر از ظرفیت منابع است

او با تاکید بر اینکه میزان صید بیش از ظرفیت منابع است عنوان کرد:بخش عمده آن به خاطر فعالیت شناور‌های غیرقانونی است که از سفره معیشتی صیادان برداشت می‌کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران یادآور شد: سالانه بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات انجام گرفته ظرفیت صید تعیین می‌شود و سپس برنامه مشخصی تعیین و مجوز صید صادر می‌شود.

خون میرزایی تاکید کرد:منبع آب‌های جنوب بیش از این ظرفیت صید ندارد بنابراین ما نه توصیه به صید و نه برنامه‌ای برای صدور مجوز صید داریم بلکه  توصیه شیلات، آبزی پروری در دریا و خشکی است.

او گفت: ایران سهمیه ای از کمیسیون ماهیان اقیانوس هند دارد و در صورتی که سهمیه ای برای کشورمان در نظر گرفته شود می توان از آن استفاده کرد.

کشتی‌های خارجی در آب‌های سرزمینی ما صید نمی‌کنند

رئیس سازمان شیلات ایران  بیان کرد: هیچ کشتی خارجی در آب‌های سرزمینی ما مشغول به صید نیست و تمامی شناور‌های صیادی در صیدگاه‌ها با مالکیت بهره برداران ایرانی هستند.

خون میرزایی افزود: آمار و ارزیابی از شناورهای غیر قانونی و بی هویت نداریم, ماموریت ما تنها مدیریت و ساماندهی شناورهاست که به طور مستقیم با شیلات در ارتباطند.

تولید میگوی پرورشی از مرز ۴۶ هزار تن گذشت

او عنوان کرد: طبق تکلیف برنامه قرار بود ۴۲ هزار تن میگوی پرورشی تولید شود، اما ۱۰ درصد فراتر از تکلیف و بیش از ۴۶ هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شد.

رئیس سازمان شیلات ایران  بیان کرد:استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی از استان‌های پیشتاز است و امسال ۲۲ هزار تن تولید داشته است.

خون میرزایی درباره تولید ماهی پرورشی گفت:پرورش ماهی در قفس از فعالیت‌های نوپا در کشور و مورد حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است.

او با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت خوبی در حوزه پرورش ماهی در قفس دارد، افزود: طبق برنامه امسال باید ۱۰۰ هزار تن ماهی در قفس تولید شود و فقط در استان بوشهر تا کنون ۳۰ هزار تن ظرفیت سازی انجام گرفته و مجوز صادر شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد:با حمایت‌های تسهیلاتی سعی می‌شود تمام ظرفیت‌ها به تولید منجر شود.

رئیس سازمان شیلات ایران برای حضور در مراسم معرفی مدیرکل شیلات استان بوشهر به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
تصویبی درکار نیست اگه تصویب شده من صیاد سه ماه چرا بنزین دریافت نکردم ....حرفی بیش نیستند اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
به خدا کمه ، ما لنج داریم دوازده سیلندر ه ماهی سه هزار تا مصرف میکنیم