کروناویروس به آمریکا رسید

نخستین مورد از ابتلا به ویروس جدید کرونا امروز در سیاتل آمریکا مشاهده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز اولین مورد از ابتلا به کروناویروس که برای نخستین بار در یکی از شهر‌های چین مشاهده شده بود در آمریکا گزارش شد.

طبق گزارش‌ها، کروناویروس که منشاء آن شهر ووهان چین است تاکنون جان نه نفر را در چین گرفته و بیش از ۴۷۳ نفر را آلوده ساخته است. این ویروس که در سراسر آسیا گسترش یافته و به سرعت در حال انتشار در جهان است، امروز به آمریکا رسید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا امروز یک مورد آلودگی را در سیاتل در ایالت واشنگتن به ثبت رساند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص این بیماری گفت: «برنامه‌ای داریم و فکر می‌کنیم این مسئله خیلی خوب مدیریت خواهد شد. قبلا این کار را خیلی خوب انجام داده‌ایم. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها فوق‌العاده است، خیلی حرفه‌ای عمل می‌کند.»

علائم ابتلا به این ویروس شامل سرفه، مشکل در تنفس و تب است که ممکن است در نهایت به یک ذات‌الریه مرگبار منجر شود. ماکائو، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و امروز آمریکا موارد آلوده به این بیماری را گزارش کرده‌اند. بسیاری از کشور‌ها اعلام کردند مسافران پرواز‌هایی را که از شهر ووهان چین انجام می‌شود در فرودگاه مورد معاینه پزشکی قرار می‌دهند، اما از آنجایی که پنج روز برای ظاهر شدن علائم این بیماری زمان لازم است عملا تشخیص مبتلایان به ویروس‌کرونا در روز‌های اولیه ناممکن به نظر می‌رسد.

مشکل زمانی حادتر می‌گردد که پایان این هفته آغاز سال نو چینی است که صد‌ها میلیون نفر از مردم این کشور به طور سنتی از سراسر جهان به کشورشان بازمی‌گردند و همه این افراد ممکن است بالقوه حامل این بیماری به نقاط دیگر دنیا باشند. نگرانی‌ها زمانی زیاد می‌شود که سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
کوروش
۰۰:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
کروناویروس به آمریکا رسید!..بچه همونجاست... ساخت امریکا ...دولت آمریکا مهم نیست واسش حتی اگه مردمش بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
انشالله که ترامپ کرونا بگیره بعد بمیره
آخرین اخبار