میرلوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۹۲۰ میلیارد تومان اوراق قرضه شهرداری تهران مسدود شد

عضو شورای شهر تهران گفت: با گذشت ۱۰ ماه از سال هنوز ۹۲۰ میلیارد تومان اوراق قرضه شهرداری دریافت نشده است.

۹۲۰ میلیارد تومان اوراق قرضه شهرداری تهران مسدود شدسید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ۹۲۰ میلیارد تومان اوراق قرضه‌ای که در اسفند ماه مصوب شده بود تا یکی از بانک‌های عامل در اختیار شهرداری تهران قرار دهد، گفت: با کمال تأسف با گذشت ۱۰ ماه از سال هنوز این مبلغ مسدود است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه محل مصرف این اوراق قرضه برای تقویت حمل و نقل عمومی و مترو تهران است، گفت: قانون دولت را متعهد کرده که ۵۰ درصد از اصل اوراق و سود آن را بپردازد و ۵۰ درصد دیگر هم بر عهده شهرداری است که متأسفانه بانک برای این ۹۲۰ میلیارد تومان وثیقه خواسته بود و علی رغم اینکه شهرداری هم وثایق قابل توجهی داده است، آن‌ها در حال سوزاندن زمان هستند و این گذر زمان ما را نگران می‌کند و فکر می‌کنیم این ۹۲۰ میلیارد تومان می‌تواند ۱۰ ایستگاه مترو را آماده بهره برداری کند.

میرلوحی با تأکید بر اینکه دولت و بانک مرکزی باید پیگیری کنند که هر چه زودتر این ۹۲۰ میلیارد تومان رفع مسدودیت شود تا در اختیار مترو قرار گیرد، گفت: علاوه بر این موضوع تأمین مالی اتوبوس‌ها را هم داریم و از ۱۹ هزار اتوبوسی که قرار بود تأمین شود، هیچ خبری نیست.

او با بیان اینکه وزارت نفت تضمین کرده ۳ هزار میلیارد تومان از محل تبصره بودجه منابعی را برای خرید اتوبوس در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت: اگر بخواهیم با این پول اتوبوس شارژی بخریم، فقط قادر به خرید ۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: از سال ۹۰ هیچ اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است در حالی که در شرایط فعلی تهران نیازمند ۹ هزار دستگاه اتوبوس است.

میرلوحی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ اتوبوس بالای ۱۱ سال داریم، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که شرایط اتوبوس‌ها به شدت بحرانی است، زیرا با این سنی که دارند میزان آلایندگی آن‌ها هم بالاست.

او در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری که برای تردد خودرو‌ها معاینه فنی می‌دهد متأسفانه اتوبوس‌های خودش از شرایط لازم فنی برخوردار نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار